کرمان/

سفر سفیر ژاپن به بم

شرایط لازم برای حضور گردشگران خارجی در بم فراهم است .

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

، در جلسه مشترک فرماندار و امام جمعه بم با سفیر ژاپن ، فرماندار بم با اشاره به تکمیل زیرساخت ها در این شهرستان از آمادگی این شهر برای پذیرش گردشگران خارجی بویژه ژاپنی خبر داد .

  شایق افزود : مردم و مسئولان بم هیچگاه کمک های ژاپن را در زلزله این شهر فراموش نمی کنند .

وی تبادل تجربیات دو طرف را برای مواجهه با بحران و حوادث در گوشه و کنار جهان بسیار تاثیرگذار خواند و ابراز امیدواری کرد شهرک های دوستیِ ایجاد شده به وسیله دولت ژاپن دائمی شود .

فرماندار بم از ارسال کمک های مردم این شهرستان به حادثه دیدگان سونامی ژاپن خبر داد و افزود : این حرکت نشان دهنده نوعدوستی این مردم است .

وی همچنین از ساخت 123 نوع خودرو در منطقه ارگ جدید بم و همکاری های مثبت دو کشور در این زمینه خبر داد .

امام جمعه بم نيز در اين جلسه به آيات و روايات متعدد در زمينه كمك انسانها به يكديگر پرداخت وگفت : اسلام دين محبت ودوستي است .

حجت الاسلام دانشي كمك هاي مردم و دولت ژاپن به بم را ستود و ابراز امیدواری کرد حضور هيئت ژاپني در بم ثمراتي را براي دو ملت در بر داشته باشد .

سفير ژاپن در اين جلسه گزارشي از عملكرد دولت ژاپن پس از زلزله در بم ارائه کرد و گفت : مردم ژاپن بم را پس از زلزله شناختند.

  ايچي كومانو به علاقه ژاپني ها به سفر به ايران و بم اشاره كرد و گفت : در صورت محيا بودن شرايط گردشگري ، بم مورد توجه خاص قرار مي گيرد .

وي همچنين ساخت شهرك هاي دوستي در بم و بروات را از اقدامات دولت ژاپن براي اسكان زنان سرپرست خانواده ، افراد ضايعه نخاعي و مرداني كه خانواده هاي خود را در زلزله از دست داده اند عنوان کرد .

سفير ژاپن همچنین امروز به همراه مسئولان محلي از ارگ قديم ، شهرك دوستي بروات و منطقه تجاري و تفريحي ارگ جديد ديدن و صبر ، حوصله و عزم راسخ مردم بم در بازسازی را قابل تحسین خواند.

  ایچی کومانو به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : مدیریت بحران در ژاپن و ایران خیلی متفاوت نیست و همانند ایران ، مردم در بازسازی نقش اساسی دارند و دولت در کنار آنان است.

وی وضعیت شهری بم را رضایت بخش خواند و ابراز امیدواری کرد، ایران و ژاپن بتوانند با اشتراکاتی که در زمینه زلزله دارند همکاری های خود را تداوم بخشند. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.