استاندار خراسان شمالی:

خراسان شمالی آمادگی تولید هواپیمای بدون سرنشین را دارد

استاندار خراسان شمالی گفت: واحدهای صنعتی استان آمادگی کامل برای همکاری، راه‌اندازی و تولید هواپیمای بدون سرنشین را دارند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ابوطالب شفقت در نشست رشد و توسعه زیر ساخت‌های صنعت هوایی در استان اظهار داشت: با توجه به استعدادهای موجود در استان و جغرافیایی طبیعی خراسان شمالی، راه‌اندازی این واحد صنعتی در استان باعث رشد و توسعه تحقیقات و فناوری می‌شود.

وی افزود: اهتمام جدی نظام برای توسعه فرهنگ تحقیقات و توجه به تحقیقات و نخبگان در سطح استان یکی از مؤلفه‌های گسترش عدالت در سطح جامعه اسلامی است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر توسعه فناوری و تحقیقات تأکید دارند و مهم‌ترین نقطه قوت ایران را حرکت در مسیر علم و فناوری می‌دانند.

وی با تاکید بر توجه به تحقیقات و نخبگان در سطح استان، گفت: واحدهای صنعتی استان آمادگی کامل برای همکاری، راه‌اندازی و تولید هواپیمای بدون سرنشین را دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به استعدادهای موجود در استان و جغرافیایی طبیعی خراسان شمالی راه‌اندازی این واحد صنعتی در استان باعث رشد و توسعه تحقیقات و فناوری می‌شود.

شفقت تصریح کرد: هدف ما جذب جوانان اهل علم و فناوری در حوزه صنعتی است و انتظار داریم دانشگاه‌ها جوانان علاقه‌مند به پژوهش را به دفتر شهید فهمیده هدایت کنند.

رئیس حوزه عتف مؤسسه وزارت دفاع نیز در این نشست گفت: برای تحقق چشم انداز 20 ساله کشور نیاز به همت همه مراکز علمی و پژوهشی و همه نخبگان داریم.

محمد فیاض اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هجمه ابرقدرت‌ها استفاده از ظرفیت‌های ملی در سراسر کشور است.

وی یادآور شد: ما دنبال شناسایی ظرفیت‌های نخبه و دانشمندان جوان در سراسر کشور هستیم و از برنامه‌های پژوهشی در راستای اهداف وزارت دفاع حمایت می‌کنیم.

معاون مؤسسه وزارت دفاع گفت: وزارت دفاع در خصوص نخبگان مأموریت ویژه دارد و پروژه‌های تحقیقاتی نخبگان را به عنوان دوران سربازی آن‌ها محسوب می‌کند.

در این نشست محمد قلعه‌نوئی به عنوان مسئول دفتر همکاری‌های علمی و نوآوری شهید فهمیده خراسان شمالی معرفی شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.