فرمانده مرزبانی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در مرزهای سیستان‌وبلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: در درگیری شبانه مرزداران با اشرار مسلح، بیش از یک تن و 150 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، غلام‌نبی کوهکن اظهار داشت: مرزداران این فرماندهی مستقر در گروهان مرزی کستک با انجام اقدامات اطلاعاتی هوشمندانه از قصد قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر به داخل کشور آگاه و بلافاصله برای مقابله با آنان وارد عمل شدند.

وی افزود: اکیپ‌های عملیاتی و اطلاعاتی این فرماندهی با هوشیاری به اجرای کمین و انسداد کامل گذرگاه‌های قاچاقچیان پرداخته و با مشاهده کاروان شتری قاچاقچیان، فرمان ایست صادر کردند که در پی این عمل، قاچاقچیان اقدام به تیراندازی کرده و از منطقه گریختند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به تیراندازی مرزبانان بیان کرد: با مقابله به مثل مرزداران، یک نفر از اشرار در این درگیری به هلاکت رسید و قاچاقچیان که بر اثر آتش پر حجم مرزداران غافلگیر شده بودند شترها را با محموله مواد مخدر رها کردند.

کوهکن در زمینه کشفیات انجام شده در این عملیات گفت: با پاکسازی کامل محل، مرزبانان موفق شدند هشت نفر شتر حامل یک تن و 146 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و 11 کیلوگرم هروئین را کشف و ضبط کنند.

وی در ادامه به کشفیات این فرماندهی طی ماه اخیر اشاره کرد و افزود: مرزبانان استان طی یک ماه اخیر موفق شدند با توقیف پنج دستگاه وسیله نقلیه حامل، سه تن و 566 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کنند و ضمن به هلاکت رساندن هفت قاچاقچی، 11 نفر را نیز در این ارتباط دستگیر کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان عنوان داشت: کشف 262 هزار و 9 لیتر سوخت قاچاق و دستگیری 118 نفر در این زمینه به همراه توقیف 127 دستگاه خودرو و شناور حامل دیگر فعالیت مرزداران طی یک ماه اخیر بوده است.

کوهکن با اشاره به برخورد قاطع با هر گونه عبور غیر مجاز مرزی تصریح کرد: همچنین در این مدت با دستگیری 23 نفر و توقیف 19 دستگاه وسیله نقلیه، مرزداران توانستند 103 عابر غیر مجاز و یک هزار و 94 متجاوز مرزی را دستگیر و 6 هزار و 726 نفر تبعه بیگانه را از کشور طرد کنند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.