به بهانه اولين هفته تصويرگري در ايران؛

هفته تصويرگري فرصتي براي نمايش بخش هاي مختلف هنر تصويرگري

هفته تصويرگري فرصتي تا بخش هاي مختلف در تصويرگري نمايش داده شود و اين نکته را بيان کرد که تصويرگري تنها مختص کتاب هاي درسي نيست.

علي هاشمي شهرکي، مديرعامل انجمن فرهنگي تصويرگران کتاب کودک در گفتگو با

خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران

گفت‌: در سال هاي گذشته نمايشگاه تصويرگري فقط به منظور نمايش آثار تصويرگران کتاب کودک برگزار مي‌شد و اين درحالي است که امسال در کنار نمايشگاه تصويرگري هفته تصويرگري کتاب کودک را نيز برگزار کرديم.

وي گفت: در حقيقت هفته تصويرگري با نمايشگاه آثار تصويرگران و نيز نشست هاي تخصصي با گستردگي بيشتر برگزار شده است.

مديرعامل انجمن فرهنگي تصويرگران گفت: در اين هفته سعي کرديم در نمايشگاه هاي مختلف بخش هاي متفاوتي از تصويرگري را به نمايش بگذاريم.

وي تصريح کرد: يکي از بخش هاي اين نمايشگاه امسال به کميک استريپ اختصاص داده شد با نمايش آثار تصويرگري با عنوان کميک استريپ قصد داريم اين نکته را بيان کنيم که تصويرگري تنها براي کتاب کودک نيست.

شهركي اظهار داشت: واقعيت اين است که در کشورمان تصويرگري فقط با عنوان کتاب کودک است اين در حالي است که تصويرگري بخش هاي ديگري هم دارد.

وي در ادامه گفت: يکي از بخش هاي مهم در تصويرگري بخش کميک استريپ که داستان هاي دنباله دار است.

شهرکي گفت: در اين نمايشگاه که دربرگيرنده تصاوير کتاب هاي داستان است که در آن ها تصاوير به شيوه کميک استريپ است.

* تلاش براي پيشبرد هنر تصويرگري در هفته تصويرگري کتاب کودک

وي اظهار داشت: در کنار برگزاري هفته تصويرگري کتاب کودک با برپايي نمايشگاه ها سعي بر آن داشتيم تا فعاليت ساليانه تصويرگران را به نمايش بگذاريم و البته نشست هاي تخصصي نيز در جهت پيشبرد هنر تصويرگري برگزار نمائيم.

وي اظهار داشت: با برگزاري هفته تصويرگري قصد داريم بگوييم که تصويرگري هنري عمومي است که يکي از آن ها کتاب کودک است اما اين هنر کاربردها و کارکردهاي مختلف ديگري را نيز دارد.

* معرفي تصويرگري به صورت مطلوب

مديرعامل انجمن فرهنگي تصويرگران کتاب کودک گفت: هدفمان از برگزاري اين هفته اين است که اين هنر را به شکل مناسب و مطلوب و اصولي معرفي کنيم.

وي در ادامه به ديگر اهداف برگزاري اين هفته نيز اشاره کرد و گفت: يکي ديگر از اهداف برگزاري هفته تصويرگري بيان اين نکته بود که از جايزه گرفتن ها در نمايشگاه ها و مسابقات دور شويم در حقيقت تلاش کنيم تا اين هنر را بهتر معرفي کنيم تا اين که به دنبال دريافت جايزه در يک چنين رويدادي باشيم.

وي گفت: در حقيقت در اين هفته فرهنگ سازي در جهت اهدافي فراسوي دريافت جايزه خواهيم داشت.

* درخشش تصويرگران در دو دهه اخير در جهان

مديرعامل انجمن فرهنگي تصويرگران درباره موفقيت تصويرگران ايران نيز گفت: هنرمندان تصويرگر کتاب کودک کشورمان خوشبختانه در دو دهه اخير در بسياري از جشنواره، مسابقات و رويدادهايي که در زمينه تصويرگري برگزار شده است جزو برگزيدگان بوده اند.

شهركي اظهار داشت: هنرمندان تصويرگر ايران در سطح بين الملل به خوبي معرفي شدند و خوش درخشيدند و در دو دهه اخير تلاش قابل توجهي در جهت معرفي تصويرگري ايران در کشورهاي ديگر داشته اند.

وي گفت: هفته تصويرگري کتاب کودک تا 29 بهمن ماه در خانه هنرمندان ايران ادامه دارد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار