ارومیه/

معرفی کاندیدا در 9 حوزه انتخابیه آذربایجان غربی

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان استان آذربایجان غربی از عزم این جبهه برای معرفی کاندیدا در تمام 9 حوزه انتخابیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران، مهدی فتاحی در یک نشست خبری با تشریح چگونگی روند تشکیل این جبهه در استان و سفر چندی پیش منوچهر متکی به ارومیه اظهار داشت: کار تشکیلاتی این جبهه از بیش از یک ماه پیش و با انتخاب اعضای اصلی آغاز شده است و با تشکیل ستاد اجرایی هفت نفره از 24 بهمن ماه جاری وارد بخش انتخاب مصادیق افراد مورد حمایت این جبهه می‌شویم.

وی افزود: خود او به عنوان دبیر جمعیت رهپویان، عماری از حزب موتلفه اسلامی، زینال تمایل از جمعیت ایثارگران، حجت‌الاسلام فخری روحانی معتمد و اسدالهی به عنوان سیاسی شاخص هسته ستاد مرکزی این جبهه در استان را تشکیل می‌دهند که مجید سیف‌حقیقت فرماندار سابق میاندوآب، قاسم رشیدنژاد رزمنده قدیمی، رحیم لوزعی، سید سجاد اصغرزاده روحانی عضو جمعیت رهپویان و خلیل‌پور نماینده محمدباقر قالیباف، شهردار تهران ستاد اجرایی را تشکیل داده‌اند.

فتاحی اضافه کرد: در تمام 9 حوزه انتخابیه استان جبهه متحد اصولگرایان از سرشناسان همان حوزه‌ها تشکیل شده است که با برخی از معیارهای اصولگرایی افراد مدنظر شناسایی شده‌اند و با انجام دو نظرسنجی تا حدودی اسامی کآندیداهای مورد حمایت آماده شده و با نظرسنجی سوم که توسط موسسه یاس تهران انجام می‌شود تکلیف نهایی اسامی مورد حمایت این جبهه به زودی اعلام می‌شود.

وی افزود: از 12 نماینده سهم استان در مجلس حداقل هشت نفر را در لیست جبهه متحد اصولگرایی گنجانده و به مردم در حوزه‌های انتخابیه معرفی می‌کنیم و در برخی حوزه‌ها هم نیز شاید احتمال معرفی نخواهیم داشت چون فرد مد نظرمان هنوز انتخاب نشده است.

فتاحی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌ها بیش از 40 درصد آرای رای‌دهندگان در انتخابات نهم مجلس از آن اصولگرایان و کاندیداهای جبهه متحد استان است اما با این حال فقط کاندیداهای جریان انحرافی و جریان فتنه‌گر را رقیب خود می‌دانیم و در عین حال احتمال رای آوردن هر کاندیدایی از هر طیف و جناحی در آذربایجان غربی وجود دارد.

او به تلخی انتخابات 88 اشاره کرد و گفت: به تعبیر رهبر انقلاب دشمنان انقلاب با سوء استفاده‌های بسیار نتایج رای 40 میلیونی مردم را تلخ کردند اما در انتخابات نهم مجلس با آسیب‌شناسی‌های انجام شده دیگر وقایع تلخ گذشته را شاهد نخواهیم بود.

وی ائمه جمعه و جماعات و افراد شاخص سیاسی آذربایجان غربی را در جلب مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار دانست و از رسانه‌های استان خواست در افزایش مشارکت مردم نقش تاثیرگذاری را بر عهده گیرند.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان استان آذربایجان غربی تصریح کرد: سعی می‌کنیم افراد سلیم‌النفسی را به عنوان کاندیدای اصلح به مردم معرفی کنیم تا در صورت راه‌یابی به مجلس به عنوان بازوی رهبری در قوه مقننه ایفای نقش کنند و به دنبال سهم‌خواهی نباشند.

وی عملکرد هیئت‌های اجرایی و نظارت را مطلوب ارزیابی کرد و در عین حال قانون را به عنوان تنها مرجع همه فعالیت‌های انتخاباتی دانست که به عقیده وی تاکنون به خوبی بدان عمل شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.