مشهد/

مصرف دخانیات موجب بیماری بورگر و قطع عضو می گردد

دکتر محمد هادی مدقق دبیر اجرایی کنگره بین المللی یکصد سال بیماری بورگر گفت: مصرف شدید دخانیات صنعتی باعث شیوع بیماری بورگر در افراد 40 تا 45 سال می شود که منجر به قطع عضو نیز می گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، دکتر مدقق گفت: این بیماری یکی از جدیدترین بیماری های عروقی است که با مصرف سیگار و دخانیات باعث ایجاد زخم و درد بسیار شدید اندام های تحتانی و نوک انگشتان دست و نقاط دردناک در سطح پوست می گردد که نهایتا منجر به قطع هر چهار عضو می شود.

دکتر غلامحسین کاظم زاده نیز در حاشیه این کنگره بین المللی یکصد سال بیماری بورگر یادآور شد: سیگار قطعی ترین و مشخص ترین عاملیا ست که در ایجاد این بیماری شناخته شده است.

وی با اشاره به این که هدف از برگزاری این کنگره حضور افراد صاحبنظر است که از تجربیات علمی و عملی آنان برای پیشبرد سریع این بیماری است افزود: مقالاتی نیز در این باره ارائه شده که می توان از تجربیات این افراد در دنیا استفاده کرد که برای اولین بار در ایران به صورت کم تهاجمی آزمایشاتی روی بیماران این بیماری صورت گرفت و با مراقبت های اولیه و ترک سیگار و دخانیات از شیوع آن جلوگیری می کند.  /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.