مدير عامل شركت توانير خبر داد:

راندمان نيروگاه هاي كشور سال به سال افزايش مي يابد

مدير عامل شركت توانير از افزايش ساليانه يك درصد راندمان نيروگاه هاي كشور به خصوص نيروگاه هاي حرارتي خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ همايون حائري در چهارمين كنفرانس نيروگاه هاي برق كه امروز در پژوهشگاه نيرو برگزار شد، گفت: صنعت برق در بخش نيروگاهي به همت متخصصان داخلي و نيروي انساني كارآمد در اوج بهره وري و نوآوري در حال حركت است.

وي افزود: صنعت برق كشور در توليد ساخت داخل به خودكفايي رسيده و استفاده از برخي كالاي وارداتي به جاي ساخت داخل به دليل صرفه جويي در منابع مالي است.

حائري ادامه داد: راندمان نيروگاه هاي كشور به صورت ساليانه افزايش مي يابد و راندمان نيروگاه هاي حرارتي هم اكنون در مرز 38 درصد قرار دارد.

وي با بيان اينكه برنامه هاي زمان بندي شده تعميرات نيروگاه با حفظ كيفيت حداكثر تا 15 ارديبهشت هر سال اجرا مي شود، تصريح كرد: صنعت برق كشور در بحث نگهداري و بازسازي نيروگاه ها به صورت تخصصي به وسيله متخصصان داخلي انجام مي شود.

مدير عامل توانير ادامه داد: 17 هزار مگاوات از ظرفيت برق كشور مربوط به كنترل فركانس شبكه است كه در صورتي كه اين ميزان در شبكه برق وجود نداشت، شبكه برق با مشكلات زيادي مواجه مي شد.

اين مقام مسئول يادآور شد: وضعيت توليد برق در نيروگاه ها افزايش يافته و در حال حاضر مشكلي براي تامين برق در كشور نداريم.

وي خاطرنشان كرد: يكي از اهداف وزارت نيرو تنوع سبد سوختي و توليدي شبكه برق است كه در اين راستا در نيروگاه هاي اتمي از تلمبه ذخيره اي استفاده شده و حدود 400 مگاوات انرژي الكتريكي حاصل از نيروگاه هاي توليد پراكنده تا پايان سال وارد مدار مي شود./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار