سيد افقهي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد :

سفر هنيه به ايران خط بطلاني بر دسيسه هاي غرب

يك كارشناس مسائل سياست خارجي گفت : سفر اسماعيل هنيه به ايران و سخنراني وي در جشن سالگر پيروزي انقلاب اسلامي ايران تمام كارشكني هاي غرب در مورد فلسطين و اوضاع منطقه را درهم ريخت .

سيد هادي سيد افقهي در گفتگو با خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به سفر نخست وزير دولت مردمي فلسطين به جمهوري اسلامي ايران، گفت: اسماعيل هنيه هدف خود از سفرهاي اخير به كشورهاي منطقه را جلب حمايت و پشتيباني اين كشورها از آرمانهاي فلسطين اعلام و مواضع اش را با صراحت بيان كرده است.

وي با بيان اينكه يكي ديگر از فلسفه هاي اسماعيل هنيه از سفر به كشورهاي منطقه و جمهوري اسلامي ايران، احساس خطر در گفتمان جديد بيداري اسلامي است افزود: هنيه با اين حركت مسئله فلسطين و قدس شريف را در محوريت بيداري اسلامي قرار داد.

سيدافقهي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران از آغاز بيداري اسلامي مسئله فلسطين را به عنوان مهمترين مسئله جهان اسلام مطرح كرده است و با سفر هنيه به ايران اين مسئله نهادينه شد.

اين كارشناس مسائل سياست خارجي، با اشاره به موج جديد شك و ترديد پس از امضاي تفاهم نامه ميان حماس و دولت خودگردان فلسطين گفت: برخي معتقد بودند كه حماس در حال تجديدنظر در مواضعش بوده و با امضاء تفاهم نامه ميان حماس و محمود عباس وارد فاز صرفا سياسي شده است اما با سفر اسماعيل هنيه به ايران و اظهارات وي به تمام اين شبهات پايان داده شد.

سيدافقهي  با بيان اينكه هنيه با سفر به جمهوري اسلامي ايران چند مسئله را شفاف سازي كرده و به تمام ادعاهاي دروغين محافل غرب و رسانه هاي غربي پايان داده است، افزود: اولا نخست وزير دولت مردمي فلسطين اعلام كرد كه فلسطين هرگز موجوديت رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي شناسد و اين مسئله دقيقا برخلاف خطي مشي و رويكرد دولت خودگردان محمود عباس در رام الله است، نكته بعدي جايگاه انقلاب اسلامي و حمايت هاي بي قيد و شرط جمهوري اسلامي ايران از آرمانهاي فلسطين كه در بيانات اخير مقام معظم رهبري نيز به آن اشاره شد، به خوبي روشن شد.

اين كارشناس سياست خارجي ادامه داد : مسئله ديگر در مورد خروج حماس از سوريه است كه اسماعيل هنيه با پاسخ قاطعانه خود اعلام كرد كه حماس قصد خروج از سوريه را ندارد.

وي در پايان افزود: سفر اسماعيل هنيه به ايران و سخنان وي در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، خط بطلاني بود بر ادعاهاي غرب، رسانه هاي بيگانه و مرتجع عربي كه موجب  مستحكم و نهادينه شدن روابط ايران و فلسطين شد./پ2

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار