زنجان/

حساسیت های دارویی ازعوامل تشدید كننده بیماری كهیر

حساسیت های دارویی یكی از عوامل تشدید كننده بیماری كهیر در افراد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛متخصص بیماری های پوست و زیبایی مركز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بااشاره به اینكه كهیر نوعی بیماری پوستی است كه خارش های شدید در افراد ایجاد می كند،گفت: در این نوع بیماری لكه ها و نقطه های قرمز رنگ و برجسته ای در قسمت های مختلف بدن نمایان می شود.

مرادلوافزود: مصرف برخی داروها همچون آنتی بیوتیك ها، پنی سیلین، قرص های اعصاب و روان و ضد افسردگی از علل بروز كهیر در افراد است.

وی بابیان اینکه حساسیت های غذایی نیز می تواند كهیر را در افراد موجب شودگفت: مصرف

برخی میوه ها همچون موز، گوجه فرنگی، توت فرنگی، بادمجان، تنقلات و غذاهای دارای حاوی مواد نگهدارنده مانند كالباس، كنسروها از علل زمینه ساز بیماری كهیر در افراد است.

متخصص بیماری های پوست و زیبایی مركز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان خاطرنشان كرد: عفونت های داخلی و بیماری های مرتبط هم در این بخش می تواند از علل دیگر بروز بیماری كهیر در افراد باشد.

مرادلوعفونت های انگلی رااز شایع ترین علت بروز بیماری كهیر در افراد عنوان كرد و افزود: كهیر در برخی افراد در شرایط جغرافیایی گرمایشی و سرمایشی نیز بروز می كند.

گفتنی است در اكثر مواقع نیز بیماری كهیر علل ناشناخته دارد كه مراجعه به هنگام بیماران مبتلا به پزشك متخصص می تواند در ارائه درمان های لازم بسیار تاثیرگذار باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.