مدیرعامل شرکت مخابرات فارس:

شاخص‌های مخابراتی فارس رشد چشمگیری داشته است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: شاخص‌های مخابراتی در فارس با رشد چشم‌گیری همراه بوده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات استان فارس، عبدالعظیم قنبریان اظهار داشت: این شرکت به منظور ارائه دستاوردهای دولت در استان فارس، در نخستین نمایشگاه بزرگ «ما توانسته‌ایم» که گوشه‌ای از تحقق شعار «ما می‌توانیم» است، حضوری فعال می‌یابد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس به اهداف برپایی نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» و حضور مخابرات فارس در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: مقایسه کمی و کیفی روند پیشرفت در مخابرات به ویژه استان فارس، معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای مهم، معرفی فناوری و خدماتی که شرکت مخابرات فارس می‌تواند در اختیار متقاضیان قرار دهد را از جمله اهداف حضور این شرکت در این نمایشگاه برشمرد.

این مسئول به مقایسه شاخص‌های مخابراتی در طول سال‌های خدمت دولت‌های نهم و دهم و سال‌های قبل از آن پرداخت و اضافه کرد: در طول دوران شش ساله دولت نهم و دهم، بیش از 258 هزار شماره تلفن ثابت در استان فارس واگذار شده، که با این واگذاری‌ها تعداد تلفن ثابت مشغول به کار در این استان از یک‌میلیون و 200 هزار در سال 84 به یک‌میلیون و 450 هزار شماره تلفن و ضریب نفوذ تلفن ثابت نیز از 27،18 درصد به 31،43 درصد افزایش یافته است.

قنبریان گفت: در راستای سیاست‌های عدالت‌محور دولت نهم و دهم در زمینه رفع محرومیت از روستاها، نقاط روستایی دارای ارتباط از 2 هزار و 800 در سال 84 به بیش از 3 هزار نقطه، تعداد دفاتر ICT روستایی از 119 دفتر به 542 دفتر رسیده که با نصب و راه‌اندازی تجهیزات این دفاتر، ارائه خدمات مخابراتی و سایر سازمان‌ها در این روستاها امکان‌پذیر شده است.

وی ابراز داشت: در شش سال گذشته با راه‌اندازی 934 سایت BTS تلفن همراه، تعداد این سایت‌ها به یک‌هزار و 330 سایت رسیده که این ایستگاه‌ها مکالمات بیش از 3 میلیون و 500 هزار مشترک تلفن همراه این استان را پشتیبانی می‌کند.

قنبریان به وضعیت دیتا و اینترنت در استان فارس اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 94 شهر این استان به شبکه دیتا متصل است و پهنای باند دیتای فارس نیز از 62 (mb/s) در شش سال گذشته به 4 هزار و 834 (mb/s) افزایش یافته و در زمینه واگذاری دیتا (تعداد مشترکان IP + VPN) از 865 به 4 هزار و 39 مشترک افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس تصریح کرد: شبکه کابل فیبر نوری استان فارس از 5 هزار و 700 کیلومتر در سال 84 به 9 هزار و 330 کیلومتر رسیده است.

وی در پایان تصریح کرد: شرکت مخابرات استان فارس با حضور در نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» که 29 بهمن تا سوم اسفند ماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود، آخرین فناوری‌های روز مخابراتی و سرویس‌های جدید را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.