تبریز/

رشد 30 درصدی ششمین جشنواره شعر فجر امسال نسبت به سال گذشته

دبیر ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر از رشد 30 درصدی این جشنواره در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران، حمیدی گفت: 55 هزار شعر از یك هزار و 451 شاعر به دبیرخانه ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر ارسال شده بود.

وی افزود: پس از سه مرحله داوری 15 شاعر به عنوان شعرای برتر این جشنواره در اول اسفند ماه امسال و همزمان با آیین پایانی جشنواره در تهران معرفی می شوند.

حمیدی به حضور فعال شعرای استان های اردبیل و آذربایجان شرقی پس از تهران اشاره كرد و افزود: ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر امسال نسبت به جشنواره سال قبل رشد 30 درصدی و نسبت به جشنواره دو سال پیش رشد یك و نیم برابری نشان می دهد.

وی خاطرنشان كرد: آثار ارسالی در قالب های كلاسیك، نیمایی و آزاد، كودك و نوجوان و سرود و ترانه بوده و بخش پژوهش نیز به این جشنواره افزوده شد.

حمیدی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره شعر فجر در 9 استان كشور گفت: این برنامه با هدف تمركز زدایی و با توجه به شاخص هایی همچون زبان، قومیت، فرهنگ و همجواری استان ها طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: در جشنواره امسال 750 فرصت شعر خوانی به شاعران داده شده و در بخش بین الملل 25 شاعر از 17 كشور جهان همچون ایتالیا، لهستان، دانمارك، هند، پاكستان حضور دارند.

دبیر ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر همچنین از برگزاری دو همایش علمی همزمان با این جشنواره خبر داد و گفت: این دو همایش شامل 'زین قند پارسی' كه در آن به بررسی جایگاه شعر فارسی در جهان پرداخته می شود و 28 بهمن جاری در استان فارس برگزار می گردد و دیگری همایش 'بیداری اسلامی و شعر' كه 30 بهمن ماه جاری در تهران برگزار می شود.

حمیدی افزود: امسال برای اولین بار نمایشگاه شعر نیز برپا خواهد شد كه در آن از بهترین آثار شاعران برجسته و پیشكسوت كشور كه با خط خودشان نگاشته شده و همزمان با آیین پایانی این جشنواره به نمایش در خواهد آمد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.