بازدید بیش از 0230 هزار نفر از مجموعه سعدآباد در ایام دهه فجر

سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدآباد از بازدید بیش از 230 هزار نفر گردشگر داخلی وخارجی در ایام دهه فجر از این مجموعه خبر داد.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

و به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد، دکتر آرش لشکری گفت: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با توجه به رایگان بودن کاخ موزه ها طبق مصوبه هیأت دولت و اعلام ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور و همچنین با برگزاری نمایشگاه های متعدد فرهنگی و هنری ، این مجموعه مورد استقبال فراوان بازدید کنندگان و گردشگران قرار گرفت.

سرپرست مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ادامه داد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای این مجموعه و همچنین وجود 16 موزه ، کاخ موزه و نمایشگاه دائمی هر ساله به ویژه در ایام خاص همچون دهه فجر،  نوروز و هفته میراث فرهنگی، مجموعه میزبان خیل عظیمی از مخاطبان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می باشد.

لشکری افزود: در طول ایام مبارک دهه فجر 230 هزار نفر از مجموعه فرهنگی تاریخی بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد چشمگیری را نشان می دهد.

این مقام مسئول با اشاره به تعطیلی کاخ ملت بعنوان بزرگترین کاخ موزه این مجموعه به دلیل انجام مراحل پایانی امور مرمتی و ساماندهی آثار موزه ای آن، اضافه کرد: کاخ سبز و موزه آشپزخانه سلطنتی بیشترین میزان بازدید از موزه های مجموعه سعدآباد را در این مدت به خود اختصاص دادند و پس از آن موزه های تاریخ معاصر و نظامی دارای بیشترین بازدید کننده بوده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعدآباد بعنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی تاریخی کشور و با وجود بناهای تاریخی آن که متعلق به دوران قاجار و پهلوی بوده ،از مهمترین نقاط گردشگری تهران محسوب می شود و تمام روزهای هفته به جز ایام سوگواری پذیرای عموم علاقه مندان و بازدیدکنندگان است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار