ارومیه/

معرفی قالیبافان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: قالیبافان فعال و واجدالشرایط برای دریافت تسهیلات بانکی از محل اعتبارات مشاغل خانگی به مراجع مربوطه معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران،جعفرصادق اسکندری امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه فروش فرش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قالیبافان  واجدالشرایط فعال در مناطق مختلف استان به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند لذا در این ارتباط 6 هزار و 151 پرونده جهت بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی به منظور جذب 241 هزار و 349 میلیون ریال تشکیل شده است.

وی به اجرای طرح مشاغل خانگی در استان همگام با سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف توسعه اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در مناطق مختلف استان در حال اجراست لذا تعدادی از قالیبافان فعال به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهره‌مندی از مزایای این خط اعتباری معرفی شده‌اند.

وی به پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ 280 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات بانکی برای 8 هزار و 100 طرح قالیبافی پرداخت شده است تا از محل این مساعدت مالی در راستای تجهیز کارگاه خود به نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز مبادرت کنند همچنین مبلغ فوق از سال 1384 تا پایان بهمن 1390 پرداخت شده است.

اسکندری با بیان اینکه برای صدور گواهی‌نامه‌های مهارت فنی‌حرفه‌ای  برای قالیبافان تلاش می‌شود ادامه داد: حدود 15 هزار و 331 نفر برای دریافت گواهی‌ مهارت به فنی‌حرفه‌ای معرفی شدند از تعداد 13 هزار و 305 نفر نسبت به دریافت گواهی فنی‌حرفه‌ای موفق شدند.

وی همچنین به برگزاری کارگاه‌های آموزشی به‌بافی با هدف ارتقای توانایی‌های قالیبافان اشاره کرد و اظهار داشت: از سال 1384 تا پایان بهمن ماه امسال حدود 174  هزار و 300 نفرساعت کارگاه آموزشی به‌بافی برگزار شده است تا افراد فعال در این صنعت به توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود بیش از بیش اضافه کنند.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی ثبت کشوری برند فرش‌های افشار تکاب و ریزماهی خوی از مهم‌ترین دستاوردهای چهار سال اخیر دانست و اظهار داشت: در آذربایجان غربی هنرمندان مستعد و صاحب سبک زیادی وجود دارد لذا دو فرش مذکور به عنوان برند ملی به ثبت کشوری رسید به طوری که برای محقق شدن موضوع فوق مسئولان دلسوز صنعت فرش تلاش زیادی کردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.