با متخلفان بشدت برخورد مي كنيم؛

مراقب توزيع كنندگان شربت تریاک غير مجاز باشيد

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از برخورد با متخلفان توزیع شربت تریاک در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ظهر امروز 25 بهمن ماه طه طاهری با اشاره به این مطلب افزود: شربت تریاک در حال توزیع است و با متخلفان آن در سراسر کشور برخورد کرده ایم و شبکه آموزش پزشکی در سراسر کشور در حال توزیع شربت تریاک هستند و استانداردهای لازم در این زمینه اعمال شده و هیچ مشکلی برای توزیع آن وجود ندارد.
وی با اشاره به نخستین جشنواره نوجوان سالم گفت: طبق برنامه ریزی پنجم توسعه و پیشگیری و جلوگیری از شیوع اعتیاد در کشور ستاد پیشگیری از این مواد افیونی در آموزش و پرورش مستقر شده و در ین برنامه دانش آموزان سراسر کشور آموزش های لازم در رابطه با آسیب های اجتماعی را دیده اند و حدود 1 میلیون نوزاد والدین آنها نیز تحت مهارت های آسیبهای اجتماعی آموزش و 4 هزار نفر مربی نیز تربیت شده اند.
طاهری با اشاره به این جشنواره اظهار داشت: با توجه به مطالعات صورت گرفته کمتر از نیم دهم درصد از دانش آموزان کشور به اعتیاد دچار هستند و گر چه این سطح نباید در کشورها وجود داشته باشد اما خوشحالیم که درصدد جلوگیری از افزایش آن در سراسر کشور هستیم.
وی ادامه داد: 900 تن از انواع مخدر در طول سال کشف می شود که از این تعداد 600 تن از آن مورد مصرف قرار می گیرد و مابقی آن از طریق ترانزیت کشور خارج می شود .
*600 هزار نفر از معتادان در حال درمان هستند
همچنین طاهری با اشاره به درمان شدگان اعتیاد در سراسر کشور ادامه داد: 600 هزار نفر از معتادان سراسر کشور در حال درمان هستند و طبق اقدامات صورت گرفته و بررسی ماده 16 مبارزه با مواد مخدر توسط شبکه بهداشت و درمان کشور معتادان بی خانمان و ولگرد نیز تحت پوشش و درمان قرار گرفته اند البته سازمانها و ارگانهایی نیز سابق کم کار بودند اما در حال حاضر محیط کم کار در رابطه با جلوگیری از اعتیاد نداریم و آموزش و پرورش نیز به فعالیت خود در این رابطه هدفمند شده است.
طاهری با اشاره به برگزاری اجلاس وین در روزهای پایانی سال خاطر نشان کرد: وزرای خارجی چند کشور طبق برنامه ریزی های انجام شده با چند کشور در سازمان ملل برگزار می شود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار