سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد

توزیع میوه طرح تنظیم بازار از 15اسفندماه

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از ذخیره سازی 5 هزار تن سیب و پرتقال برای توزیع با قیمت مصوب در ایام پایان سال خبر داد و گفت: توزیع میوه تنظیم بازار از 15 اسفند ماه آغاز می‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، امیرحسن نظری اظهار داشت: ذخیره سازی میوه برای ایام پایانی سال به میزان کافی صورت گرفته است و جای هیچگونه نگرانی نیست، بر این اساس پیش بینی می‌شود که توزیع میوه از 15 اسفند ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: قیمت دقیق سیب و پرتقال تنظیم بازار چند روز مانده به آغاز توزیع مشخص خواهد شد، ولی آنچه مسلم است این قیمت‌ها از سطح بازار خیلی کمتر خواهد بود.

نظری ادامه داد: خرید 5 هزار تن میوه از جانب مباشران برای مصرف ایام عید مردم در استان برنامه ریزی شده است که شامل خرید یک‌هزار و 500 تن سیب و 3 هزار و 500 تن پرتقال است که سیب از استان‌های آذربایجان و پرتقال نیز از استان‌های شمالی کشور تامین خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه افزایش قیمت ارز در قیمت میوه‌هایی مانند پرتقال، سیب درختی و یا سیب زمینی و پیاز هیچ گونه تاثیری نداشته است، تصریح کرد: با توجه به میزان عرضه و تقاضا هم اکنون وضعیت بازار میوه مناسب است و کمبودی در این زمینه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: چند قلم میوه به دلیل سرما افزایش قیمت جزیی داشته ولی قیمت بقیه میوه‌ها تغییری نداشته است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.