رويترز:

ايران امروز بار ديگر قدرت هسته‌اي‌اش را به رخ مي‌كشد

رويترز گزارش داد: ايران روز چهارشنبه قصد دارد بار ديگر پيشرفتهاي جديدي را در برنامه اتمي خود به نمايش بگذارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران در مراسم بارگذاري سوخت در راکتور تحقيقاتي تهران حضور خواهد داشت. سوخت اين راکتور که نخستين بار در دهه 1990 توسط آرژانتين تامين شد هم اکنون رو به اتمام است.

اين اقدام نشان مي دهد تشديد تحريمها عليه ايران بي نتيجه بوده و نتوانسته است بر پيشرفتهاي فني ايران تاثير منفي داشته باشد.

رويترز ادامه داد مشخص نيست اين دستاورد با اخباري که ماه گذشته توسط ايران منتشر شد و از توليد و آزمايش ميله هاي سوخت جهت استفاده در نيروگاههاي هسته اي خبر مي داد ارتباط دارد يا نه.

احمدي نژاد روز شنبه اعلام کرد ايران به زودي پيشرفتهاي جديدي را در برنامه هسته اي خود به اطلاع همگان خواهد رساند.

باقري که معاون دبير شورالي عالي امنيت ملي ايران است در اين باره گفت: سوخت (هسته اي) که براي نخستين بار توسط دانشمندان ايراني توليد شده است در حضور رئيس جمهور در رئاکتور تحقيقاتي تهران بارگذاري خواهد شد.

باقري در اين باره گفت: کشورهاي غربي آمادگي کمک به ايران را در خصوص تامين سوخت رئاکتور تحقيقاتي تهران نداشتند. بنابراين براي تامين اين سوخت، غني سازي اورانيوم را تا درجه غناي 20 درصد آغاز کرديم.

يک ديپلمات اروپايي در وين در اين باره گفت: آنها با اين كار نشان مي دهند که توانايي فني لازم براي انجام چرخه سوخت را در اختيار دارند.

آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين تا کنون هيچ اظهار نظري در اين خصوص نکرده است.

ايران در سال 2010 غني سازي اورانيوم را تا درجه غناي 20 درصد آغاز کرد./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار