لرستان/

ساخت پل دسترسی سد رودبار با استفاده از ورقهای موجدار

مجری سد و نیروگاه رودبار لرستان از ساخت پل دسترسی این سد با استفاده از ورقهای موجدار خبرداد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛دکتر قارونی نیک مجری افزود: در محل تقاطع لوله های پنستاک با جاده دسترسی درون کارگاهی برای عبور لوله های پنستاک از محل تقاطع، احداث یک پک دهانه پل دسترسی مورد نیاز بود.

وی ادامه داد: لوله های پنستاک سد رودبار لرستان بصورت 2 شاخه به طول هررشته 20 هزار و 300 متر است که بخشی از این لوله ها از فضای زیرزمینی و قسمت دیگر در منطقه قرار می گیرد.

مجری سد و نیروگاه رودبار لرستان با بیان اینکه باتوجه به اهمیت جاده دسترسی جهت ارتباط درون کارگاهی زمان اجرای این پل مهم و در برنامه زمان بندی طرح نیز تاثیرگذاربود،افزود:بهره برداری از تکنولوژی ساخت پل با استفاده از ورقهای موجدار در دستور کار پیمانکار قرار گرفت که در مجموع هزینه وزمان کمتری نسبت به پلهای بتنی و سنگی در برداشت.

دکتر قارونی نیک خاطر نشان کرد: زمان ساخت پلهای بتنی با دهانه 20 متر بسیار طولانی است در حالیکه ساخت پل دسترسی طرح رودبار لرستان کمتر از دو ماه طول کشید.

مجری سد و نیروگاه رودبار لرستان یکی دیگر از اهداف اجرای این پروژه را صرفه جویی در هزینه ساخت عنوان کرد و گفت: در ساخت پل دسترسی طرح رودبار لرستان 100 میلیون تومان صرفه جویی شد و با توجه به هزینه کمتر و زمان کوتاهتر ساخت پل و نگهداری تونل با این تکنولوژی و نیز تعداد قابل توجه پلها و تونلهای دسترسی و شافتهای متعدد که در کارگاه های شرکت در حال ساخت هستند و امید می رود در دیگر طرحها نیز بتوانیم با ایجاد رویکردهای جدید در زمان و هزینه صرفه جویی کرده و به پیشرفت طرحها سرعت بخشیم.

وی با بیان اینکه سدخاکی رودبار لرستان با ارتقاع 156 متر پس از ساخت قادر به ذخیره 228 میلیون متر مکعب آب است، تصریح کرد: هدف از احداث سد و نیروگاه رودبار لرستان کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به میزان 626 هزار تن در سال، کاهش هزینه استهلاک نیروگاههای حرارتی، اشتغالزایی در منطقه و ایجاد محیطی تفریحی و توریستی برای گردشگران داخلی و خارجی است.

مجری سد و نیروگاه رودبار لرستان متذکرشد: نیروگاه برق آبی رودبار لرستان دارای 2 واحد 225 مگاواتی است و سالانه 986 گیگاوات ساعت برق وارد شبکه خواهد کرد./س


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.