قابل توجه كارمندان

چگونه پشت ميز ورزش كنيم

كساني كه دچار گردن درد هستند مثل كارمندان كه بيشتر وقت خود را پشت ميز يا كامپيوتر مي گذارنند مي توانندن با يك سري حركات ساده اما اثربخش از آن همه درد رها شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: كساني كه دچار گردن درد هستند با يك سري حركات ورزشي و ساده مي توان آن را كاهش يا از دست آن رها شد.

قبل از شروع حركات ورزشي در طول مدت كار هر از چند گاهي به يك نقطه دور نگاه كنند تا خستگي چشم و هم گردن از بين برود و اما حركات ورزشي كه مي توان انجام داد: اول اينكه به هيچ عنوان فرد هيچ حركت 360 درجه اي نداشته باشد يعني سر را بطور كامل بچرخاند.

و دوم متخصصان ورزشي در يك تقسيم بندي كلي حركات ورزشي را به دو نوع تقسيم كرده اند كه عبارتند از:‌ 1)ايزومتريك كه شامل حركاتي است كه هيچ تغييري در طول عضله مشاهده نمي شود يعني طول عضله كوتاه و بلند نمي شود و عضله در همان حالت منقبض مي شود.

2)ايزوتونيك: طول عضله در حين حركت تغيير مي كند و كوتاه و بلند مي شود ، اما براي رهايي از اين درد ما از حركات ايزومتريك استفاده مي كنيم تا تأثيرگذار باشد كه اين حركات شامل: 1) انگشتان دست به يكديگر قفل و كف دستها را روي پيشاني قرار مي دهيم كف دست و سر بايد به يكديگر فشار بياورند اما نبايد زاويه سر تغيير كند و حركت كند.

2) مانند تمرين قبلي انگشتان دستها را به يكديگر قف مي كنيم ولي اينبار آن ها را پشت سر قرار مي دهيم در اين حركت نيز دستها به سرفشار مي آورند و سر هم به دستها و هيچ تغييري نبايد در طول عضلات گردن ايجاد شود.

3) كف يك دست را روي شقيقه، يك كم بالاتر از گوش قرار مي دهيم و سرو كف دست بار ديگر به يكديگر فشار مي آورند و يك انقباض ايست بوجود مي آيد.

با هر دو دست اين كار را بايد انجام داد يكبار دست راست و يكبار هم دست چپ. اين حركات را بايد در 2 ست 10 شماره اي و در 2 مرحله صبح و بعدازظهر آن را تكرار كرد./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار