ارومیه/

انتخابات تبلور اصلی جمهوریت نظام

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: اسلامیت و جمهوریت نظام دو رکن اصلی است که انتخابات تبلور اصلی جمهوریت نظام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، ابراهیم فتح‌الهی  در جمع مجریان و داوطلبان نمایندگی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای بالا بردن مشارکت مردمی و پرشور کردن صحنه انتخابات باید با تمام توان برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: هدف اصلی انتخابات تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی است و شما با وارد شدن به میدان انتخابات بخشی از مشارکت را رقم زده‌اید و بدون حضور شما اصلا انتخاباتی شکل نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه حمایت از حقوق اجتماعی کاندیداها از اولویت‌های ماست، اضافه کرد:

ما آماده هستیم برای همه کاندیداهای نمایندگی مجلس، همفکری راهبردی ارائه دهیم تا فضای عمومی جامعه برای برگزاری انتخابات سالم آماده شود.

وی تصریح کرد: انگیزه و اعتقاد راسخ به شکل‌گیری نظام مردم‌سالار دینی از ویژگی‌های انتخابات است.

فتح‌الهی با بیان اینکه اقبال اکثریت مردم در رفراندم سال 58 به تشکیل جمهوری اسلامی نشان داد که مردم خواهان برپایی حکومت دینی در کشور هستند، تصریح کرد: این پایه جمهوریت نظام است و منظور از اسلامیت نیز حاکم شدن قوانین شرع در حکومت است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: شکل رسمی حضور مردم در صحنه‌های تایید نظام اسلامی در انتخابات شکل می‌گیرد و برگزاری 30 انتخابات در 33 سال پس از انقلاب خود موید دموکراسی قدرتمند نظام اسلامی است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی همچنین افزود: نقش قانونگذاری و برنامه‌ریزی کلان و نظارت بر اجرای قوانین و تحقیق و تفحص توسط مجلس دو جایگاه و شان قانونی مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به نقش احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد در مشارکت مردم، گفت:  احزاب سیاسی، سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها، مطبوعات و دانشگاهیان نهادهای اجتماعی هستند که در مشارکت مردم نقش موثری دارند چراکه هدایت افکار عمومی، دیده‌بانی و امر به معروف و نهی از منکر کارکردهایی هستند که توسط نهادهای اجتماعی سبب بالندگی و رشد جامعه می‌شوند.

وی با بیان اینکه حمایت از حقوق کاندیداها، اعمال حاکمیت ملی و اعمال قانون از طریق وزارت کشور از وظایف وزارت کشور و استانداری‌هاست، اظهار داشت: ما آماده هستیم برای همه کاندیداهای نمایندگی مجلس، همفکری راهبردی ارائه دهیم تا فضای عمومی جامعه برای برگزاری انتخابات سالم آماده شود.

فتح‌الهی متذکر شد: رقابت سالم و پاسداشت از اصل حاکمیت ملی خطوط قرمزی است که باید از سوی همه کاندیدها رعایت شود و امیدواریم با همت و برنامه‌ریزی خوب کاندیداها، فضایی شیرین و صمیمی در انتخابات به وجود آید و این امکان با مشارکت و همدلی کاندیداها می‌تواند محقق شود.

فتح‌الهی با تاکید بر کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های سیاسی گفت: با توجه به اینکه احزاب در غیر فصل انتخابات تحرک کمتری از خود نشان می‌دهند و فعالیت‌ها را محدود به فصل انتخابات می‌کنند لذا برای آشنایی مردم با کاندیداها و برنامه‌های آنها در مدت زمان کمی که برای تبلیغات انتخاباتی در اختیار کاندیداهاست باید تلاش مضاعفی از سوی کاندیداها انجام گیرد تا انتخاباتی پرشور و حداکثری را شاهد باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.