توافق ايران و پاکستان براي تکميل پروژه واردات برق

مقامات عالي رتبه ایران و پاکستان درخصوص تکمیل پروژه واردات برق با یکدیگر توافق کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ديلي تايمز ؛ "علیرضا حقیقیان" سفیر ایران در  اسلام آباد با نوید قمر وزیر فدرال آب و برق پاکستان روز گذشته دیدار كرده و درباره تکمیل پروژه واردات برق در آینده بسیار نزدیک و همچنین افزایش همکاری ها و روابط تجاری و اقتصادی ميان دو كشور به توافق رسیدند.


بر اساس اين گزارش، وزیر آب و برق پاکستان با ابراز خشنودی از توسعه روابط دو جانبه در حوزه های اقتصادی و انرژی اعلام کرد که ایران و پاکستان دو کشور همسایه و برادر هستند و پاکستان اولویت بسیار زیادی برای توسعه روابط و همکاری ها برای ایران قائل است.

بر اساس توافق هاي صورت گرفته، قرار است سه پروژه واردات برق به پاکستان که در دست اقدام است تکمیل شود و میزان برق وارداتی پاکستان  از ایران به میزان یک هزار مگاوات افزایش يابد.


منابع پاکستانی اعلام كردند  تمام توافقات در زمینه پروژه واردات برق انجام شده است و دو طرف درباره نهایی کردن تعرفه گمرکی در حال مذاکره هستند.وزیر آب و برق پاکستان معتقد  است که واردات برق از ایران بحران کمبود برق در اين كشور را جبران خواهد کرد. اسلام آباد همچنین از ایران خواسته تا سطح سرمایه گذاری های خود را در این کشور افزایش دهد.

توسعه همکاری های اقتصادی و انرژی ایران و پاکستان در حالی شكل گرفت که آمریکا از تمامی کشورهای جهان به ویژه متحدان خود خواسته است تا روابط تجاری خود را با ایران متوقف کنند و حلقه تحریم های اقتصادی و فشارهای بین المللی پیرامون ایران را تنگ تر نمایند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار