از سوی کمیته امداد خراسان شمالی

183 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان هزینه شد

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ایجاد اشتغال مددجویان و نیازمندان استان 183 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه  به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، محمدعلی اکبریانی اظهار داشت: طی امسال که با نام جهاد اقتصادی مزین شده بود، چهار هزار و 513 طرح اشتغال توسط مددجویان و نیازمندان این نهاد اجرا شده است که برای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 183 میلیارد ریال به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این نهاد ایجاد شش هزار طرح اشتغال برای توانمندی قشر نیازمند استان را طی امسال متعهد شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و 513 مورد این تعهد محقق شده است و مابقی نیز تا پایان سال تحقق خواهد یافت.

اکبریانی تأمین اعتبارات مذکور را از محل صندوق اشتغال کمیته امداد و بانک‌های عامل استان عنوان کرد و افزود: از مجموع طرح‌های اجرایی امسال دو هزار 500 مورد آن با اعتباری بالغ بر 46 میلیارد ریال از اعتبارات کمیته امداد و دو هزار و 13 مورد نیز با اعتبار 137 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد طی چند سال گذشته 11 هزار طرح اشتغال فعال برای گروه هدف خود ایجاد کرده است، گفت: با اجرای این طرح‌ها در حال حاضر 15 هزار نفر مشغول به کار هستند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این نهاد علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغال در راستای کار انگیزی، توان افزایی و خودکفایی مددجویان تلاش می‌کند مشکلات دیگر خانواده‌ها را اعم از مسکن، درمان، تحصیلی و ... برطرف کرده تا این خانواده‌ها با آرامش خاطر بتوانند در جهت توانمندی قدم بردارند و به خودکفایی لازم برسند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.