مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق:

صنعت و دانشگاه با ارتباط و تعامل نزدیکتر به یکدیگر اعتماد کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه اگر دانشگاه و صنعت از یکدیگر فاصله بگیرند به مشکل برمی خوریم گفت:تعامل و ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت حرف اول را در توسعه فناوری میزند.

به گزارش خبرنگار صنفی، آموزشی باشگاه خبرنگاران ؛ مهندس هاشمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق با بیان این مطلب در پانزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت ،دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی که عصر دیروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد بیان داشت:دولت یکسری نیازدارد که بوسیله طرح آن را به دانشگاه ها داده تا پس از کارکرد محققان دانشگاهی بروی آن به صنعت جهت اجرایی شدن داده شده و قابل استفاده گردد.

وی افزود:این ارتباط صنعت و دانشگاه باید به گونه ای باشد که نیازها به صورت پروژه تحقیقاتی به مراکز تحقیقاتی دولت و صنعت داده شود تا پس از جمع بندی برای پردازش به دانشگاهها ارجاع داده شود و دوباره به دولت برگشته و سپس به صنایع برای اجرایی شدن فرستاده شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به اینکه در کشورهای در حال توسعه پایه کار سخت تر است گفت:در صنعت کاستی ها و مشکلاتی وجود دارد و یکسری صنایع هنوز وابسته بوده و تجربه کافی ندارند بنابراین باید صنعت و دانشگاه با ارتباط و تعامل نزدیکتر به یکدیگر اعتماد کرده و هر قدر این تعامل و ارتباط فاصله پیدا کند به مشکل برمیخوریم.

*هرقدر ارتباط صنعت و دانشگاه کمرنگ باشد توسعه فناوری به کندی صورت میگیرد

مهندس هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه در کشورهای در حال توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه ضعیف و کمرنگ است ،افزود:
هر قدر این ارتباطات کاهش پیدا کند توسعه فناوری به کندی صورت گرفته و درنهایت موجب پیدایش کاستی در صنعت وابستگی صنعتی، فقدان تجربه در تحقیقات صنعتی، عدم اعتماد صنعت به دانشگاه ، بهره برداری نامطلوب از منابع طبیعی و اتلاف سرمایه های اجتماعی و نظایر آن میشود.

وی تاکید کرد:ارتباط صنعت و دانشگاه باید تنگاتنگ و پیوسته باشد و این ارتباط نقشی دو سویه داشته باشد که در این رابطه راهکارهایی که به نظر میرسد از سوی دولت ،دانشگاه و صنعت باید در پیش گرفته شود تا زنجیره ارتباطی صنعت و دانشگاه بیش از پیش محکم شود.

وی در پایان راهکارهای پیشنهادی را اینگونه عنوان کرد:این راهکارها در 4 دسته راهکارهای پژوهشی ،آموزشی ،سیاستگذاری و برنامه ریزی و راهکارهای فناوری و مکانیزم های اجرایی خلاصه میشود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار