مشهد/

برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی بر پایه خانواده محوری و حفظ کرامت است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، گفت: برنامه‌های کمیته امداد با خانواده محوری است و امیدواریم خانواده‌ها با حفظ کرامت بی‌نیاز از کمک بوده و خودکفا شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سعید ستاری در جمع رابطان فرهنگی و مدیران مدارس در همایش خادمان نسل آفتاب کمیته امداد امام خمینی(ره) در فرهنگ‌سرای سیمرغ نیشابور، افزود: یکی از طرح‌های بسیار موفق که به اجرا گذاشته شده طرح اکرام ایتام بوده که در سراسر کشور فعال است.

وی اظهار داشت: طرح یاسین یکی از طرح‌های مهم دیگر است که حوزه فرهنگی موظف به اجرا در این حوزه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح یاسین در ارتقای وضعیت فرهنگی افراد تحت پوشش بسیار موثر می باشد.

معاون کمیته امداد کشور ادامه داد: فرهنگ‌سازی بین دانش‌آموزان برای آشنایی با فرهنگ کمک به امور خیریه می تواند این افراد را به عنوان خیران آینده جامعه تربیت کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: متاسفانه بعضی از دانش‌آموزان به‌خاطر مشکلات مالی از تحصیل باز می‌مانند که جای تاسف دارد.

ستاری با اشاره به اینکه طرح جشن نیکوکاری که در پایان اسفندماه آینده برگزار می‌شود، گفت: طرح یاسین را در پایان سال به عنوان نمونه در نیشابور اجرا می شود و امیدواریم بتوانیم این طرح را در کل کشور اجرایی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در شب عید دانش‌آموزی در پوشش ظاهری نیازمند نباشد.

همچنین معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: خانواده‌های امروز در جامعه باید از الگوی صد درصد الهی زندگی علی(ع) و فاطمه(س) درس بگیرند.

رضا مؤمنین افزود: یکی از ویژگی‌های بارز مقام معظم رهبری، مهربانی نسبت به فرزندان شهدا و کمیته امداد است و آنها را همچون فرزند خود عزیز می‌دانند.

وی اظهار داشت: توجه به ایتام باید با الگوپذیری از علی(ع) پدر ایتام انجام شود./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.