هشدار لاوروف به موضع غرب در قبال سوریه

وزیر امور خارجه روسیه از موضع غرب و اتحادیه عرب درقبال سوریه به شدت انتقاد کرد و گفت : غرب مایل است همان سناریویی را که در لیبی پیاده کرد ، در سوریه نیز اجرا کند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري روسيه؛ "سرگئی لاوروف " تصریح کرد: غربی ها تلاش می کنند با طرح ادعای واهی درباره سوریه ، زمینه اجرای سناریویی همچون سناریویی که در لیبی اجرا کردند ، درآن کشور فراهم کنند .

 

وی با انتقاد از تصمیم اتحادیه عرب برای توقف فعالیت هیئت ناظران این اتحادیه درسوریه ، به اعزام گروهی از طرف سازمان ملل به سوریه اشاره و تصریح کرد : این گروه به اصطلاح صلحبان با هدف دفاع از غیر نظامیان به سوریه اعزام خواهد شد درحالیکه حمایت از غیر نظامیان در لیبی هیچ سرانجام خوبی نداشت .

 

وزیرامور خارجه روسیه همچنین از نشست به اصطلاح "گروه دوستان سوریه " که آمریکا با کمک متحدان و برخی از رژیم های عربی درصدد برگزاری آن است به شدت انتقاد کرد و گفت : برگزاری این نشست نوعی دعوت از جامعه جهانی برای حمایت ازگروه های مسلح در سوریه است .

 

گفتني است، روسیه هفته گذشته نیز با مشارکت چین قطعنامه ضد سوری پیشنهادی غربی ها را در شورای امنیت که مسیر برای مداخله خارجی را در امور داخلی این کشور هموار می کرد ، وتو کرد ./ا

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار