ارومیه/

زیرساخت های خوبی برای ارتقای روابط تجاری با اوكراین در آذربایجان غربی وجود دارد

نایب رییس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: زیرساخت های خوبی برای ارتقای روابط تجاری با اوكراین در آذربایجان غربی وجود دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ، حسین پاشایی در دیدار سفیر اوكراین با فعالان اقتصادی و تجار آذربایجان غربی در ارومیه افزود: تجار و بازرگانان آذربایجان غربی با توجه به استعدادها و پتانسیل های موجود در استان می توانند حجم گسترده ای از روابط را با كشور اوكراین برقرار كنند.

وی اضافه كرد: در دو دهه گذشته شاهد رشد صنعتی و اقتصادی خوبی در استان بودیم كه وجود دانشگاه ها، خطوط ریلی، هوایی و زمینی، خطوط لوله گاز و خط لوله اتیلن نشاندهنده این رشد صنعتی است.

وی با اشاره به اینكه آذربایجان غربی یكی از مبادی اصلی ورود و خروج كالا و ترانزیت در كشور است اظهار كرد: این موقعیت ویژه استان را به یكی از پایانه های مهم صادراتی كشور تبدیل كرده است.

وی با بیان اینكه 60 درصد صنایع تبدیلی كشاورزی، تولید آبمیوه و كنسانتره در آذربایجان غربی است گفت: وجود این صنایع نشان دهنده ظرفیت استان در تولید انواع فرآورده ها و محصولات كشاورزی است.

پاشایی وجود صنایع ذوب آهن، فولاد، سیمان، پتروشیمی، صنایع قند، صنایع لبنی، صنایع تبدیل كشاورزی و دامی، معادن طلا، تیتان و سنگ های تزیینی را از مزیت ها و پتانسیل های موجود در استان برشمرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ارومیه اعزام هیات های تجاری و اقتصادی و برگزاری نمایشگاه های تجاری و كالایی را در معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان موثر دانست و بر توسعه روابط تجاری دوجانبه تاكید كرد.

در پایان این نشست یكی از آثار صنایع دستی تولیدی آذربایجان غربی به سفیر اوكراین اهدا شد./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.