ایلام/ پژوهشگر برتر انرژی كشور؛

تخصیص اعتبار طرح های پژوهشی نیازمند اولویت بندی بومی و منطقه ای است

پژوهشگر برتر انرژی كشور گفت: تخصیص اعتبار طرح های پژوهشی نیازمند اولویت بندی بومی و منطقه ای و ناظر طرح است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ماریا كردجمشیدی  با بیان این مطلب افزود: اگر چه همه پژوهشگران مشكل طرح های پژوهشی را نبود منابع مالی و اعتبار عنوان می كنند اما درست مدیریت نشدن اعتبارها همواره مشكل ساز است.
وی ادامه داد: تصمیم گیران پژوهشی كشور آگاه باشند كه اعتبار طرح های پژوهشی بر اساس نیاز استانی، بومی و منطقه ای تخصیص و هزینه شود كه سرنوشت یك طرح پژوهشی با صرف هزینه های هنگفت مهجور و بی مصرف ماندن آن در گوشه كتابخانه ها نباشد.
كردجمشیدی گفت: به طور مثال انجام طرح پژوهشی در خصوص آسیب اجتماعی خودكشی در ایلام در اولویت است اما ممكن است از اولویت های پژوهشی دیگر استان ها نباشد.
استادیار دانشگاه ایلام افزود: یكی دیگر از لازمه های طرح پژوهشی وجود ناظر آگاه و متخصص است كه در صورت ارایه طرح بر اجرای درست، انجام منطقی و ضابطه مند فنی آن نظارت كند.
عضو شورای پژوهشی استانداری ایلام گفت: حضور پژوهشگر متخصص هر رشته در جلسات ارایه و دفاع از طرح های پژوهشی لازم و ضروری است.
'ماریا كردجمشیدی' استادیار دانشكده معماری دانشگاه ایلام، دارای دكترای معماری از دانشكده نیوساوت ولز استرالیا است.
كردجمشیدی عنوان پژوهشگر برتر انرژی كشور به سبب سوابق و فعالیت های متعدد پژوهشی و ارایه مقالات بین المللی از جمله 15 مقاله با محوریت انرژی و ارایه تعداد زیادی مقاله در سمینارها و كنفرانس های داخلی و خارجی به صورت پوستر و سخنرانی در همایش 'مدیریت بهینه سازی انرژی' را در سال جاری از آن خود كرد./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.