زاهدان//

برگزاری نخستین همایش ملی دریانوردی در چابهار

رئیس دانشکده مهندسی دریای دانشکده دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: نخستین همایش ملی دریانوردی و حمل و نقل دریایی امروز در بندر چابهار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛سید جعفر سجادی امروز در این همایش اظهار داشت: نخستین همایش ملی دریانوردی و حمل و نقل دریایی با هدف پرداختن به مسائل و مشکلات این صنعت به مدت دو روز در دانشکده دریانوردی و علوم دریایی چابهار در حال اجرا است.
وی افزود: از آنجایی که صنعت حمل و نقل دریایی قلب تپنده اقتصاد هر کشور بوده و به عنوان بهینه‌ترین سیستم در صنعت است لذا ما را بر آن داشت تا در یک محیط علمی از نگاه‌های متفاوت با حضور متخصصان امر دریا به مسائل و مشکلات این حوزه بپردازیم.
دبیر همایش ادامه داد: این همایش به مدت یک سال پیش برنامه‌ریزی شده و در موعد مقرر با ارائه 120 مقاله در زمینه‌های مختلف برگزار شده است.
سجادی بیان کرد: مقالات در زمینه‌های؛ حمل و نقل دریایی، مکانیک، موتورهای کشتی و کشتی سازی، بازرگانی دریایی، مخابرات، سازه‌های دریایی، مدل سازی شناورها، بحث سونامی و ساحل، مقایسه پایداری بویه‌های موج نگار ساخت ایران و نروژ، مفهوم بندر خشک و ویژگی‌های آن، شرایط محیطی بر بطن دریایی و استراتژی‌های سازمان بنادر است.
وی گفت: تاکنون 50 مقاله علمی و تخصصی آن با حضور دو داور مستقل و متخصص پذیرفته شده است.
رئیس دانشکده مهندسی دریای دانشکده دریانوردی و علوم دریایی چابهار خاطرنشان کرد: مدعوین عمدتاً از متخصصان و کارشناسان و اندیشمندان بخش دریایی کشور هستند که در پنج پنل تخصصی این مقالات با حضور داوران بحث و بررسی می‌شود.
سجادی تصریح کرد: محورهای همایش بسیار گسترده است به گونه‌ای که موضوعات امنیت دریا را نیروهای نظامی، ارتش و سپاه و حمل و نقل دریایی را شرکت کشتیرانی و مباحث موتورهای کشتی و کشتی سازی را مجامع دانشگاهی و خود شرکت‌های کشتی به آنها می‌پردازند./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.