موج کارهای تمدنی پیشینه نهضت نرم افزاری است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دهه اخیر کارهای تمدنی بسیار خوبی صورت گرفته که این موج عظیم پیشینه نهضت نرم افزاری است.

به گزارش خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران؛ مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب در مراسم رونمایی از گنجینه خوارزمشاهی گفت: کارهای تمدنی به خصوص در دهه اخیر بسیار خوب صورت گرفته که این کارها پیشینه نهضت نرم افزاری است که رهبر معظم انقلاب فرموده اند زیرا بدون زدودن گرد و غبار از حافظه تاریخ و نشان دادن گذشته و پشتوانه نسل جوان نمی توان کارهای جدی را به صورت ریشه دار دنبال کرد.

وی افزود: معمولاً کشورهایی که هویت جدی ندارند به صورت تصنعی برای خود هویت سازی می کنند اما ما واقعاً این هویت را با اسناد تاریخی داریم و معرفی می کنیم و معرفی این اسناد همت می خواهد که کم هستند کسانی که این گام های بلند را بر دارند.

مخبر دزفولی عنوان کرد: باید یک طراحی نو صورت می گرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در دهه اخیر این کار را انجام داده است.

وی در ادامه گفت: در هر یک از کتاب های درسی دوره پیش از دانشگاه یکی از مفاخر تمدنی معرفی شده است و 180 میلیون جلد در حوزه آموزش و پرورش منتشر شده است و در کنار معرفی مفاخر بخش زیادی از حوادث تاریخ ایران و اسلام معرفی شده است.

مخبر دزفولی اظهار داشت: علاوه بر این حادثه تاریخی در زمینه علوم، فن آوری که صورت گرفته خلق یک اثر جدیدی که در تمدن اسلامی شکل گرفته کارهای بزرگی بود که باید معرفی می شد تا محرکی برای این اتفاق بزرگ که امروز شاهد آن هستیم باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 4 دانشکده طب سنتی داریم که این گامی است که در سال های اخیر برداشته شده و در حال حاضر در این شاخه دانشجوی دوره های تخصصی پذیرفته می شود و این کتاب می تواند به عنوان کتاب مرجع در طب سنتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان عنوان کرد: باورمندی باید بوجود می آمد تا بتوانیم این کار بزرگ را انجام دهیم و تلاش ما بر این است که این اثر را بعد از ثبت ملی ثبت جهانی گردد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.