با حضور رئيس جمهور؛

6 طرح راه سازي در سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيد

6طرح مهم راه سازي در استان سيستان و بلوچستان از جمله 50 كيلومتر بزرگراه، 400 كيلومتر راه اصلي و يك تقاطع بزرگ غير همسطح همزمان با سفر رييس جمهوري به اين استان و با حضور استاندار سيستان و بلوچستان به طور رسمي به بهره برداري رسيد.

 به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور ؛ علي محمد آزاد استاندار سيستان وبلوچستان در افتتاح 6طرح راهسازي استان اظهار داشت: اكنون همه ابعاد اين خطه از ايران اسلامي در حال بازسازي و پيشرفت است كه توسعه حمل و نقل و زير ساخت هاي ارتباطي خود گواه بر اين ادعا است.


وي افزود: با تلاش هاي صورت گرفته اكنون تمام راه هاي اصلي و فرعي در اين استان تشكيل شده و اكنون در صدد هستيم تا آزاد راه ها و بزرگراه هاي را براي توسعه حمل و نقل و ترانزيت كالا افزايش دهيم.
وي ادامه داد: داشتن راه هاي ارتباطي مناسب ، حمل و نقل ريلي بين المللي ، پنج فرودگاه فعال و داشتن بندر اقيانوسي خود گواهي بر اين ادعاست كه سيستان و بلوچستان زير ساختي مناسب براي سرمايه گذاري و آباداني است.
آزاد بيان كرد: برنامه ريزي هاي توسعه اي بگونه اي در راستاي سياست ها دولت در اين استان تبيين شده است كه جاي جاي بزرگترين استان با هم رشد كند.


نماينده عالي دولت در سيستان و بلوچستان اظهار داشت: داشتن تنها بندر اقيانوسي كشور ظرفيت بالايي است كه با بهره برداري از محور ارزشمند ترانزيتي ايرانشهر- چابهار مي توان به بهترين شكل از آن بهره گرفت.


وي گفت: ايجاد راه ترانزيتي ايرانشهر – چابهار با صرف اعتبار دو هزار و 155 ميليارد ريال ، بهسازي محور رستم آباد – ايرانشهر با اعتبار 240 ميليارد ريال و احداث 36 كيلومتر بزرگراه خود گوشه هايي از تلاش ها دولت براي توسعه زير ساخت هاي حمل و نقل در اين خطه است.


استاندار سيستان و بلوچستان اظهار اميدواري كرد كه با تسريع در روند اجرايي ساخت راه آهن چابهار – زاهدان – مشهد استان به با بهره گيري مناسب و هدفمند از مرز به خطه اي توسعه يافته تبديل شود.


دكتر 'محمود احمدي نژاد' صبح (دوشنبه) وارد شهرستان ايرانشهر در استان سيستان و بلوچستان شد و همزمان با حضور وي راه اصلي چابهار- ايرانشهر افتتاح شد.


اين طرح به طول 282 كيلومتر با اعتبار 215 ميليارد تومان بخشي از محور ترانزيتي چابهار- ميلك به شمار مي رود .


تقاطع غيرهمسطح سه راهي بمپور- بزمان – ايرانشهر نيز از ديگر طرح هايي است كه امروز با حضور دكتر 'محمود احمدي نژاد' به طور رسمي به بهره برداري رسيد.


براي احداث اين طرح 15 ميليارد تومان هزينه شده است.


44 كيلومتر از راه اصلي ايرانشهر – سرباز نيز امروز با حضور رييس جمهوري افتتاح شد كه براي اجراي اين طرح بيش از 33 ميليارد تومان هزينه شده است.

60 كيلومتر از مسير 104 كيلومتري ايرانشهر – سرباز نيز پيش از اين به بهره برداري رسيده است.


از ديگر طرح هايي كه با حضور دكتر احمدي نژاد در استان سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيد 14 كيلومتر از بزرگراه خاش – ايرانشهر بود كه براي اجراي اين طرح نيز بيش از 30 ميليارد تومان هزينه شده است.


36 كيلومتر از اين بزرگراه پيش از اين به بهره برداري رسيده بود.


همچنين راه اصلي رستم آباد – ايرانشهر به طول 100 كيلومتر امروز با حضور رييس جمهوري در استان سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيد.


براي اجراي اين طرح 24 ميليارد تومان هزينه صرف شده است.


يك دستگاه پل بزرگ با عنوان 'پل كشيك' به طول 110 متر از جمله ديگر طرح هاي راهسازي است كه با حضور دكتر احمدي نژاد در ايرانشهر به بهره برداري رسيد.


اجراي اين پل بيش از چهار ميليارد تومان هزينه در برداشته است.


ساخت و توسعه پروژه هاي زيرساختي و مهم حمل و نقل كشور به ويژه در استان سيستان و بلوچستان با هدف تكميل كريدور شمال - جنوب و برقراري ارتباط مناسب و سريع تر با ساير نقاط كشور و نيز به منظور احياي مسير ترانزيت به آسياي ميانه و كشورهاي جنوب خليج فارس و پاكستان و هند از اهميت قابل توجهي برخوردار هستند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.