استاندار ايلام تأكيد كرد

ضروت ايجاد توازن و تسريع در برنامه‌هاي توسعه روستايي در ايلام

مجتبي اعلايي با تأكيد بر نقش و جايگاه روستاها در توسعه و آباداني استان ايلام اظهار داشت: ايجاد توازن و تسريع در برنامه هاي توسعه روستايي،ضروري و ارزشمند خواهد بود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ مجتبي اعلايي استاندار ايلام در نشست ستاد خانه راهبر روستايي استان، گفت: روستاها به واسطه فعاليت هاي توليدي خود، نقش به سزايي در توسعه اقتصادي و اجتماعي ايفا مي كنند و اين موضوع اهميت پيشبرد برنامه ها در اين بخش را دوچندان ساخته است.

وي با بيان اينكه استاندارد سازي خانه هاي روستايي مهم است، افزود: مدل استانداردسازي و معماري خانه هاي روستايي نبايد به گونه اي باشد كه مانع از فعاليت هاي انجام گرفته در روستاها از قبيل كشاورزي و دامداري شود.


اعلايي متذكر شد: نبايد به واسطه استاندارد سازي و ايجاد تغييرات معماري در روستاها، در نظم موجود در هويت هاي اجتماعي و فرهنگي آن ها خللي ايجاد كرد.


استاندار ايلام به نقش شوراها در اداره روستاها اشاره كرد و گفت: شوراهاي اسلامي روستاها با استفاده از مشاركت مردم و بهره گيري از ظرفيت آنان در اجراي طرح ها و برنامه هاي روستايي، زمينه توسعه و آباداني بيشتر روستاها را فراهم آورند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.