ارومیه/

وضعیت نرمال بارندگی حوزه آبخیز دریاچه ارومیه در سال آبی 90-91

دبیر شورای منطقه ای حوزه آبخیز دریاچه ارومیه گفت: وضعیت بارندگی حوزه آبخیز دریاچه ارومیه در طی سال آبی 90-91 در حد نرمال می باشد

حجت جباری درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت اگرچه میزان بارندگی سال جاری در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته در حدود 45 تا50 میلی متر افزایش یافته است اما در مقایسه با متوسط بارندگی تشابه دراز مدت، میزان بارندگی زیاد نبوده و در حد شرایط نرمال باشد.
وی تصریح کرد سطح تراز دریاچه ارومیه امسال نسبت به زمان مشابه در سال 89 در حدود 24 سانتی متر پایین تر می باشد که باید منتظر تغییرات وضعیت سطح تراز در فصل بهار 91 باشیم.
ایشان اضافه نمودند در فصل بهار به دلیل ذوب برف در ارتفاعات و بارندگی های بهاره بیشترین افزایش سطح دریاچه ارومیه در این فصل اتفاق می افتد.
جباری خاطر نشان کرد میزان افزایش سطح تراز دریاچه در حال حاضر نسبت به حداقل آن در اواسط پاییز سال جاری تنها در حدود 8 سانتی متر افزایش یافته است که وضعیت خوبی نمی باشد.
جباری ادامه داد سطح تراز دریاچه ارومیه نسبت به سطح تراز متوسط دراز مدت دریاچه در حدود چهار ونیم متر کاهش داشته است که برای جبران کاهش آب دریاچه پروژه های مختلفی تعریف شده اند که بخشی در حال اجرا و بخشی نیز در مراحل مطالعات و تامین اعتبارات لازم می باشند.
دبیر شورای منطقه ای حوزه آبخیز دریاچه ارومیه لازمه نجات این زیست بوم را کمک و یاری تمامی گروههای مردمی و دولتی دانست و بیان کرد ضروری است مردم محترم مسئولان را در اجرای پروژه ها یاری نمایند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.