حميد نعمت الله:

تشخیص رسانه ها به سینما جهت می دهد

كارگردان سينما گفت: رسانه ها با هیجان غیرمنطقی رفتار نکنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمید نعمت الله، کارگردان سینما و تلویزیون، در گفتگو با روابط عمومی سی امین جشنواره فیلم فجر، گفت: فجر، همیشه برای مردم و هنرمندان، جشنواره مهیج، تأثیر گذار و جالبی بوده است.

وی با اشاره اهمیت رسانه ها برای جشنواره گفت: رسانه ها طبعاً می توانند به این عرصه رونق و هیجان دهند اما بهتراین است که با قدرت شناخت، آگاهی و تشخیص هنری به ارزیابی و بررسی آثار بپردازند و نسبت به آثارهنری با هیجان غیرمنطقی رفتار نکنند.

این فیلمساز ادامه داد: رسانه ها باید نه بی جهت فیلمی را مطرح کنند و نه نادیده بگیرند. تأثیر تشخیص آنها و آنچه اعلام می کنند، بسیار مهم بوده و خواه ناخواه، به سینما جهت می دهد. از این رو مهمترین وظیفه آنها، تمرکز بر تشخیص آثار است.

کارگردان"بی پولی"درجواب این سؤال که چه فیلم هایی برای جشنواره فجر مناسبند،گفت: در وضعیت سینمای ما، تمام تولیدات عرضه می شوند؛ که البته این ایراد هم نیست، اما خوب است کارهایی که به بخش مسابقه می رسند واجد ارزش هنری و سینمایی باشند.

او اظهارداشت: مسئله سینمای ما ایدئولوژی یا حرف های تجملاتی نیست. ما درگیر فیلم های بد از لحاظ فنی هستیم. افکار فیلمساز، یا خوب و بد بودن مضمون فیلم ها با درست بودن از نظر فنی، دو بحث جداست. فیلمی که درست و روی اصول فیلم سازی ساخته شود حتماً جذاب خواهد بود.

کارگردان مجموعه تلویزیونی"وضعیت سفید" با اشاره به اهمیت همدلی صنوف سینمایی گفت: آنچه جشنواره می خواهد به این همدلی وابسته است. جامعه سینمایی ، هنرمندان و مردم همه باید در فجر باهم باشند، معتقدم با حسن نیت بیشتر و نگاه مهربان تر، صنوف، مثل همیشه امسال هم با علاقه در این جشن باشکوه شرکت خواهند کرد.

نعمت الله پیشنهاد کرد: هرچه ازتجملات دوری کنیم و سخت نگیریم، بهتر است. پیشنهاد می کنم در تقدیرها هم با افق و زاویه بازتری به کلیت سینمای ایران نگاه کنیم.

شایان ذکر است، سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به همت معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روزهای 12 الی 22 بهمن در تهران و استان های مختلف کشور برگزار می شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار