تأكيد مجدد مسكو بر ضرورت حل موضوع سوريه از طريق گفتگو

وسيه روز دوشنبه بار ديگر اعلام کرد از تلاشها براي حل بحران داخلي سوريه از طريق گفتگو حمايت مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، روسيه روز دوشنبه بار ديگر اعلام کرد از تلاشهاي اتحاديه عرب براي حل بحران داخلي سوريه حمايت مي کند.

پس از ديداري که ديروز بين ميخائيل بوگدانف معاون وزير خارجه روسيه و رياض محمد حداد سفير سوريه در روسيه برگزار شد، مسکو بار ديگر تاکيد کرد همواره از تلاشهاي اتحاديه عرب با همکاري و هماهنگي دولت سوريه براي پايان دادن به بحران داخلي اين کشور پشتيباني مي کند.

وزارت خارجه روسيه در اين بيانيه تاکيد کرد بوگدانف و محمد حداد درباره رويدادهاي اخير سوريه گفتگو کردند.

معاون وزير خارجه روسيه در ديدار با سفير سوريه تاکيد کرد مسکو به اين مسئله تاکيد دارد که بحران سياسي داخلي سوريه بايد تنها از طريق گفتگو و توسط خود سوري ها حل شود و با هر گونه مداخله خارجي در اين کشور مخالف است.

محمد حداد نيز در اين ديدار بر آمادگي کامل دمشق براي همکاري با هيئت ناظران اتحاديه عرب براي بررسي اوضاع داخلي اين کشور تاکيد کرد.

روسيه پيش از اين امضاي طرح پيشنهادي اتحاديه عرب را از جانب سوريه و موافقت اين کشور با اعزام ناظران عرب را اقدامي مثبت توصيف و تاکيد کرد تلاشها در مسير حل اختلافها از طريق گفتگو و برقراري آشتي ملي در سوريه بايد تداوم داشته باشد.

روسيه که رئيس دوره اي شوراي امنيت سازمان ملل متحد است چند روز پيش پيش نويس قطعنامه اي را درباره اوضاع سوريه به اعضاي اين شورا ارايه و اعلام کرد دولت سوريه و مخالفان دولت به طور يکسان و برابر مسئول خشونتها و خونريزي در اين کشور هستند.

کشورهاي غربي با طرح پيشنهادي روسيه مخالفت و تاکيد کردند بايد قطعنامه جديدي ارايه و در آن دولت سوريه محکوم و تحريمهايي نيز بر ضد اين کشور اعمال شود./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار