حجت السلام محسني اژه اي:

دشمن تلاش دارد فضاي كشور را در آستانه انتخابات ناامن نشان دهد

دادستان كل كشور گفت: براساس آنچه كه سيستم‌هاي اطلاعاتي و امنيتي ما مطرح مي‌كنند و همچنين بر اساس شواهد و قرائن، دشمنان ما امروز بسيار تلاش دارند تا در فضايي كه ما در آستانه انتخابات هستيم، فضاي كشور را حتي با اجتماعات كوچك ولو در گوشه و كنار و با گرفتن چند عكس ناامن نشان بدهند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي طي سخناني در نشست فصلي «دادستان‌ها و روساي دادگستري سراسر كشور» تصريح كرد: مستحضريد كه در شرايط كنوني بحمدالله بيداري اسلامي كه الهام گرفته از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است، مي‌رود كه يكي پس از ديگري طومار طاغوت‌ها و مستكبران منطقه را در هم بپيچد و بساط ظلم ان‌شاالله برچيده شود.

وي ادامه داد: در شرايط كنوني كه ما در منطقه تحولات مهمي را پيش رو داريم و در جهان پرچم عدالتخواهي برافراشته شده و با الهامي كه همه توده‌هاي مستضعف از اسلام گرفته‌اند، بحمدالله در گوشه و كنار جهان كاخ مستكبران به لرزه درآمده است.

دادستان كل كشور با بيان اينكه در كنار اين بيداري اسلامي دشمن هم بيكار ننشسته است، افزود: به طور مشخص همه شياطين و شيطان بزرگ آمريكا و صهيونيست‌ها براي جمهوري اسلامي ايران و نظام ولايت فقيه كه منشاء همه اين تحركات بوده و هست، به شدت در حال توطئه هستند. دشمن از ايران و اسلام ناب خشمگين است، بنابراين بديهي است كه هر روز براي اين نظام و انقلاب طرح و توطئه‌اي داشته باشد.

حجت الاسلام محسني اژه‌اي اظهار كرد: بر اساس آنچه كه سيستم‌هاي اطلاعاتي و امنيتي خودمان مطرح مي‌كنند و براساس قرائن و شواهد، دشمنان ما امروز بسيار تلاش دارند تا در اين فضا كه ما در آستانه انتخابات هستيم اگر بتوانند به زعم باطل خودشان فضاي كشور را ملتهب كنند. آنها در مقام اين هستند كه كشور را حتي با اجتماعات كوچك ولو در گوشه و كنار و با گرفتن چند عكس، ناامن نشان بدهند و وانمود كنند همان مسائلي كه در ساير كشورهاي منطقه مطرح است در ايران هم بروز و ظهور دارد.

وي خاطرنشان كرد: آنها به شدت دنبال اين هستند كه از طريق فضاي سايبر و مجازي التهابات را در كشور دامن بزنند، فضا را مسموم كنند و احيانا به اهداف خود دست يابند. بر همين اساس رياست محترم قوه قضاييه بر اساس آنچه كه قانون به عهده قوه قضاييه محول كرده تصميم گرفتند كه امسال با يك دقت بيشتر و مكانيزمي بهتر از سال‌هاي گذشته و ترتيباتي خاص به تكاليف قانوني‌مان بهتر عمل كنيم.

دادستان كل كشور يادآور شد: يكي از وظايف قوه قضاييه در انتخابات، پاسخ به استعلامات شوراي محترم نگهبان و هيات‌هاي اجرايي است كه بحمدالله دادستاني كل كشور از ماه‌ها قبل با مسئوليت سراج و با ارتباطات تنگاتنگي كه با شوراي نگهبان و وزارت كشور داشته و دارد در اين زمينه تمهيدات لازم را انديشيده و ما مطمئن هستيم كه ان‌شاالله به نحو احسن در فرجه قانوني در مورد همه اطلاعات مورد نياز جوابگو خواهيم بود.

حجت الاسلام محسني اژه‌اي گفت: ان‌شاالله روساي دادگستري‌ها و همه دادستان‌ها نسبت به برخورد با جرايم انتخاباتي اهتمام لازم را داشته باشند و با توجه به برنامه‌هاي دشمن و با توجه به گله‌مندي‌هايي كه سال‌هاي قبل در خصوص رسيدگي به پرونده‌ها بوده است، اقدامات لازم صورت گيرد.

وي اضافه كرد: ان‌شاالله با نشستي كه داريم و برنامه‌هايي كه ستاد مركزي به ستادهاي استاني اعلام خواهند كرد، در اين زمينه از قضات خوب، مجرب و كساني كه آشنا به مسائل و فضاي مجازي باشند و ديد حكومتي هم داشته باشند، استفاده كنيم و بتوانيم اين وظيفه خاص را به نحو احسن انجام دهيم.

دادستان كل كشور با اشاره به پيشگيري از وقوع جرايم انتخاباتي براساس ماده 67قانون انتخابات و انجام بررسي‌هاي لازم در جلسه ستاد مركزي تصريح كرد: اميدواريم در اين نشست به راهكارهايي كه بتوانيم براساس آن در امر پيشگيري از وقوع جرم، رسيدگي به موقع و خارج از نوبت به جرايم انتخاباتي و پاسخگويي به استعلامات به صورت سريع و به موقع موفق باشيم، به نتيجه‌اي مطلوب دست يابيم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار