بندرعباس:

سفیر ژاپن از پالایشگاه نفت بندرعباس بازدید کرد

سفیر ژاپن که به دعوت دبیر انجمن دوستی ایران و ژاپن به هرمزگان آمده بود، از پالایشگاه نفت بندر عباس بازدید کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛سفیر ژاپن پس از بازدید از پالایشگاه بندرعباس در نشست با مدیرعامل این پالایشگاه با اشاره به پیشرفتهای صورت گرفته در این پالایشگاه به وسیله کارشناسان ایرانی اظهارداشت: کارهای انجام شده نشانگرعزم راسخ آنان در زمینه مدیریت همه جانبه صنعت نفت و سازندگی کشورشان است.

کینیچی کومانو  از ایران به عنوان خانه دوم خود نام برد و بیان داشت که با دیدن نتیجه کارکارشناسان و مهندسان ایرانی در بخشهای مختلف صنایع به ویژه نفت خوشحال می شود.

سفیرژاپن با اشاره به ارتباطات دیرینه تجاری، فرهنگی و اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد که با رفع مشکلات موجود شاهد حضور و همچنین همکاری شرکتهای ژاپنی در ایران و به ویژه بندرعباس باشیم.

همچنین مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در بازدید سفیر ژاپن از این پالایشگاه با اشاره به پیشرفتهای جدید در زمینه توسعه پالایشگاهی اظهارداشت: با همت متخصصان داخلی در حال حاضر افزون بر 65 درصد نیازها از داخل کشور تامین می شود.

وی اضافه کرد: این درحالی است که وزارت نفت نیز در زمینه ساخت پالایشگاههای جدید، تمام توان خود را بر استفاده ازامکانات داخل کشور قرار داده که این گامی در راستای بومی سازی کامل صنعت نفت کشورمان است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزایش سهم کالاهای ایرانی در ساخت پالایشگاهها و خودکفایی در حوزه مهندسی و اجرایی را از دیگر افتخارات مهندسان و کارشناسان ایرانی در صنعت نفت نام برد. 

ظرفیت اسمی پالایشگاه نفت بندرعباس 320 هزار بشکه در روز تولید روزانه 48 میلیون و 650 هزار لیتر محصولات از جمله نفت گاز، نفت کوره، نفتای سنگین صادراتی، گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، سوخت سنگین جت، وکیوم باتوم و 130 تن گوگرد ذکر شده است و در حال حاضر ظرفیت تولید بنزین در این پالایشگاه حدود 11 میلیون لیتر است.

خوراک این پالایشگاه شامل 294 هزار بشکه نفت خام سنگین صادراتی و 26 هزار بشکه میعانات گازی است. شرکت پالایش نفت بندرعباس در فضایی به وسعت تقریبی 700 هکتار در کرانه شمالی آبهای خلیج فارس، مجاورت بندر شهید رجایی و منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و در 20 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.