سید رضا اکرمی تاکید کرد:

لزوم توجه به متون اصیل اسلامی برای غنای تئاتر

سید رضا اکرمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است که توجه به متون اصیل اسلامی و ایرانی می تواند به غنای نمایشنامه ها و در نتیجه تئاتر کشور منجر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمين سيد رضا اكرمي عضو کمیسیون فرهنگی کشور در گفت و گو با پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر یاد آور شد:یکی از ایراد های تئاتر کشور در حال حاضر این است که عموما از نمایشنامه های غربی استفاده می شود این در حالی است که متونی مانند قرآن، شاهنامه،عطار، سعدی و... که از متون اصیل اسلامی و ایرانی هستند؛ می توانند دستمایه برای تولید آثار نمایشی قرار بگیرد.
وی ادامه داد: داستان های ایرانی را می توان به نمایشنامه تبدیل کرد و این اقدام قطعا به غنای تئاتر کشور منتهی خواهد شد.
اکرمی با اشاره به اهمیت فرهنگ و تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارزشی به نقش ارزنده و اثرگذار تئاتر بر این مقوله ها اشاره کرد و گفت:با تقویت و رشد تئاتر در این زمینه می توانیم بسترهای رشد ارزش ها را گسترش دهیم.
نماینده مردم تهران، بسیج نخبگان دراین خصوص و به صحنه آمدن هنرمندان و رسانه ها اعم از شنیداری و دیداری، مکتوب، الکترونیکی و دیجیتال را به عنوان اولین قدم در ارتقاء هنر تئاتر تلقی کرد و خاطرنشان کرد: برای رشد هنر تئاتر ضروری است که دغدغه آن را در میان مردم ایجاد کنیم و ذهن جامعه را نسبت به این مهم حساس کنیم.
اکرمی، با بیان اینکه تاکنون، نتوانستیم حساسیت های لازم و ضروری را پیرامون تئاتر ایجاد نمائیم گفت:بایستی بسترهای جدی و فراگیری برای بهادادن به هنر تئاتر برای مردم و نسل جوان و نوجوان فراهم شود.
يادآوري مي‌شود، سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری به دبیری رحمت امینی برگزار می‌شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.