پیشنهاد هنرمندان برای بخش تئاتر خیابانی سی امین جشنواره تئاتر فجر؛

خورشيد باختري: نمایش های خیابانی دامنه مخاطب تئاتر را گسترش می دهد

تئاتر با تماشاگر خود زنده است و داشتن اجراي عمومي براي نمايش هاي خياباني اتفاق بسيار خوبي به حساب مي آيد؛ زيرا دامنه مخاطب گسترده تر مي شود و در واقع با اين اقدام ما مردم را با تئاتر آشتي مي دهيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، افشين خورشيد باختري از هنرمندان و اساتید دانشگاهی تئاتر با بیان این مطلب درباره جايگاه تئاتر خياباني به پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: تئاتر خياباني براي رشد بيشتر خود مستلزم كار پژوهشي است، اين حيطه از تئاتر از لحاظ كميت گسترده شده و از لحاظ كيفي به دليل تبادلاتي كه بين گروه ها صورت گرفته، شاهد پيشرفت آن بوديم؛ ولي متاسفانه يك ديدگاه بسيار اشتباه درباره تئاتر خياباني در ميان تعدادي از هنرمندان به وجود آمده كه مي توان در عرصه تئاتر خياباني به راحتي وارد شد و فارغ از هر گونه بررسي و كار تحقيقي به فعاليت پرداخت.
وی ادامه داد:براي جدي گرفتن تئاتر خياباني در وهله اول بايد هنرمندان اين عرصه، تئاتر خياباني را جدي بگيرند و در اين شرايط است که صنف هاي ديگر تئاتری نیز اين هنر را جدي مي گيرند و جايگاه مناسب تري پيدا مي كند.
خورشید باختری در باره سطح كيفيت نمایش های ارزیابی شده سی امین جشنواره تئاتر فجر توضيح داد: معيار انتخاب آثار در بخش خياباني جشنواره كيفيت بود و اين مقايسه كيفيت بين آثاري صورت گرفت كه براي شركت در جشنواره تئاتر فجر اعلام آمادگي كرده بودند. ما سعي كرديم گروه هايي را انتخاب كنيم تا هم جوان باشند و هم اين كه خلاقيت هايي را در كار خود داشته باشند تا بتوانند با مخاطب ارتباط موثري برقرار كنند.
وي در پایان با اشاره به قطع نشدن اجراي عمومي نمايش هاي خياباني، در ایام برپایی سی امین جشنواره تئاتر فجر گفت: هر گونه اي از تئاتر با تماشاگر خود زنده است، داشتن اجراي عمومي براي نمايش هاي خياباني و قطع نشدن اجراها در حين جشنواره ها اتفاق بسيار خوبي براي تئاتر خياباني به حساب مي آيد؛ زيرا دامنه مخاطب گسترده تر مي شود و در واقع با اين اقدام ما مردم را با تئاتر آشتي مي دهيم از طرفي وقتي اين حيطه از تئاتر تنها به جشنواره ها محدود شود از كاركردهاي هنري و اجتماعي دور مي ماند.
يادآوري مي‌شود، سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری به دبیری رحمت امینی برگزار می‌شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار