سرلشكر فيروزآبادي:

9دي سال 88 و 19 دي سال 1356 دو يوم‌الله در دفاع از ولايت‌اند

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: 9 دي هم درس مي‌دهد، هم بصيرت و جهت حركت را به ما نشان مي‌دهد.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي در مراسمي به مناسبت فرارسيدن يوم‌الله 9 دي اظهار كرد: در حادثه 19 دي سال 1356، هم بصيرت موج مي‌زند، هم موقع‌شناسي، هم دشمن‌شناسي، هم مجاهدت و اقدام و فداكاري؛ از طرف ديگر، همين حادثه، مبداء يك تحول، يك حركت، جريان عظيم و جهت‌داري در ملت ايران شد كه با تكرار آن در شهرهاي ديگر پيروزي انقلاب تامين شد.

وي ادامه داد: مردم در 19 دي 1356 به غيرت دفاع از نائب امام زمان (عج) و مرجع تقليد به ميدان خونين آمدند و در 9 دي 1388 نيز مردم سراسر ايران براي دفاع از ولي‌فقيه به ميدان آمدند.

فيروزآبادي در ادامه خاطرنشان كرد: روزهاي سال، به طور طبيعي و به خودي خود همه مثل همند؛ اين انسان‌ها هستند، اين اراده‌ها و مجاهدت‌ها است كه يك روزي را از ميان روزهاي ديگر برمي‌كشد و آن را مشخص و متمايز مي‌كند و مثل يك پرچمي نگه مي‌دارد تا راهنماي ديگران باشد. روز عاشورا- دهم محرم- في‌نفسه با روزهاي ديگر فرقي ندارد؛ اين حسين بن علي (ع) است كه به اين روز جان مي‌دهد، اين مردمند كه ناگهان با يك حركت روز نهم دي را هم متمايز مي‌كنند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در توضيح فتنه گفت: فتنه يعني كساني شعارهاي حق را با محتواي صددرصد باطل مطرح كنند، مردم ما در مقابله با فتنه، خودشان به پا خاستند، نهم دي در سرتاسر كشور مشت محكمي به دهان فتنه‌گران زد، اين كار را خود مردم كردند.

اين عضو شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران گفت: خوشبختانه جوان‌هاي ما با دل‌هاي پاك و نوراني‌شان و با حضورشان در مراسم گوناگون، رحمت الهي را جلب مي‌كنند و يكي از موارد جلب رحمت الهي همين 9 دي بود. مقام معظم رهبري مي‌فرمايند: هر چه انسان در اطراف اين قضايا فكر مي‌كند دست خداي متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن علي (ع) را مي‌بيند. اين كارها، كارهايي نيست كه با اراده امثال ما انجام بگيرد؛ اين كار خدا است، دست قدرت الهي است. امام در يك موقعيت حساسي به بنده فرمودند: من در تمام اين مدت، دست قدرت الهي را در پشت اين قضايا ديدم و قضاياي گوناگوني كه ما در طول انقلاب، از اين چيزها كم نداشتيم. اين مجاهدت، راه را به ما نشان مي‌دهد.

فيروزآبادي، درباره عامل اصلي 9 دي، ماندگاري و تاثير آن در بيداري اسلامي افزود: اراده خداوند متعال و ايمان به توفيق الهي، عامل اصلي هدايت قلب‌ها و دل‌هاي ملت ايران براي حضور در عرصه‌هاي مختلف از جمله 9 دي ماه 88 است. نهم دي حادثه كوچكي نيست بلكه آن حركت عظيم و ماندگار مردمي شبيه حركت بزرگ ملت در روزهاي اول انقلاب است.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: روز 9 دي در تاريخ ماندگار است به خاطر اين‌كه مردم بيدارند، همين است كه كشور شما را نگه داشته است، همين است كه جرات سران استكبار را از آن‌ها گرفته است.

فيروزآبادي خاطرنشان كرد: اگر همه ملت‌هاي مسلمان بيايند توي ميدان چه مي‌شود! همه ملت‌هاي مسلمان همين بصيرت را، همين آمادگي را و حضور را پيدا كنند، چه اتفاقي در دنيا مي‌افتد! مي‌خواستند كاري كنند كه ملت‌هاي ديگر نفهمند تاثير بيداري و بصيرت يك ملت در حوادث عالم چقدر است كه بحمدالله باز هم ناكام ماندند و نهضت بيداري اسلامي، جهان اسلام را فرا گرفت و دنيا را تحت تاثير قرار داد. /خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار