فارس: در پي ساخت شهرك صنعتي در پاسارگاد؛

ایجاد شهرک صنعتی پاسارگاد، با موافقت میراث فرهنگی انجام گرفته است

مدیر امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شهرک صنعتی پاسارگاد بر اساس موافقت کارگروه مسکن و شهرسازی این استان ایجاد شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ محمدکاظم اعتماد در پاسخ به اظهارات معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس که در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده بود «محل ساخت شهرک صنعتی پاسارگاد جزو هیچ‌کدام از سه گزینه پیشنهادی این اداره کل نبوده است» با رد این موضوع اظهار داشت: محل احداث این شهرک صنعتی در حریم درجه سه میراث فرهنگی واقع شده که براساس قوانین و ضوابط و معیارهای میراث فرهنگی، استقرار صنایع در حریم درجه سه، بلامانع است.
وی افزود: با توجه به اینکه ایجاد شهرک‌های صنعتی در استان باید به تصویب کارگروه مسکن و شهرسازی متشکل از معاون استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی این استان از جمله اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری فارس، برسد، گفت: در زمینه ایجاد شهرک صنعتی پاسارگاد موارد در جلسه 21 تیر ماه 1388 مطرح شد و پس از بررسی‌ها مورد موافقت کارگروه قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه استقرار شهرک صنعتی پاسارگاد جزو یکی از سه گزینه پیشنهادی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بوده است، تصریح کرد: گزینه سوم میراث فرهنگی پس از انطباق با نقشه‌های منابع طبیعی و ضوابط استقرار شهرک‌های صنعتی در اراضی ملی و دولتی جانمایی و مورد تایید قرار گرفت.
اعتماد افزود: موضوع ایجاد شهرک صنعتی پاسارگاد پس از تصویب در کارگروه استانی، به طور مجدد در کمیسیون استعدادیابی اراضی شهرستان پاسارگاد در 11 بهمن ماه 88 مطرح شد و با توجه به نامه شماره 1306/133/گ بنیاد پژوهشی پارسه پاسارگاد که در این نامه کارشناسان مجموعه میراث جهانی پاسارگاد فعالیت در زمین مورد نظر را بلامانع اعلام کرده‌اند، به تصویب رسید.
مدیر امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: علاوه بر آن در صورتجلسه 21 دی ماه سال 1389، که با حضور فرماندار و مسئولان وقت شهرستان پاسارگاد و نمایندگان میراث فرهنگی و نماینده مجموعه جهانی پاسارگاد با موضوع شهرک صنعتی پاسارگاد برگزار شد پس از بحث و تبادل نظر، جانمایی مکان فعلی شهرک صنعتی پاسارگاد که جزو حریم درجه سه میراث فرهنگی است با توجه به اولویت‌های مورد نظر میراث فرهنگی، تایید شد.
وی خاطرنشان کرد: تمام مستندات و صورتجلسه‌ها و موافقتنامه‌ها در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس موجود است.
اعتماد ابراز داشت: بر اساس توافق‌نامه‌ها شهرک صنعتی پاسارگاد برای استقرار صنایع پاک و بدون آلاینده ایجاد شده و شرکت شهرک‌های صنعتی نسبت به ایجاد کمربند سبز حفاظتی در اطراف شهرک صنعتی اقدام می‌کند.
وی با بیان اینکه ایجاد این شهرک صنعتی در راستای توسعه صنعتی شهرستان پاسارگاد و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه درحال انجام است، بیان کرد: استقرار صنایع در این شهرک صنعتی با توجه به موافقتنامه‌های انجام شده برای جلوگیری از استقرار صنایع آلاینده، هیچگونه تهدید و مخاطره‌ای برای مجموعه جهانی پاسارگاد به همراه ندارد.
مدیر امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس با بیان اینکه اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در شهرک صنعتی در حال انجام است و تاکنون بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است، گفت: عملیات اجرایی این شهرک صنعتی با پیشرفت مناسبی در حال انجام است و متوقف نمی‌شود. /س
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.