معاون قضایی در امور شهرستانهای مازندران:

مختومه شدن پرونده های قبل از سال 85 تا پایان سال جاری

معاون قضایی در امور شهرستانهای مازندران از مختومه شدن پرونده هاي قبل از سال 85 تا پايان سال جاري در استان مازندران خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگارن به نقل از روابط عمومي دادگستري استان مازندران ،حجت الاسلام سيد رفيع موسويها معاون قضايي رئيس کل دادگستري استان در خصوص وظايف اين معاونت گفت: پيگيري مسائل قضايي امور شهرستانها در ارتباط با وقت رسيدگي و رسيدگي به پرونده ها ،نظارت و برنامه ريزي پرونده هاي معوقه قبل 89 دادگاه ها و دادسرا ها،نظارت و پيگيري پرونده هاي قبل 89 در اجراي پرونده هاي کيفري ،کاهش موجودي ها و افزايش مختومه ها، کاهش زمان رسيدگي، نظارت بر وقت دهي شعب در دادسراها و دادگاهها است.

وي با بيان اينکه نظارت به دو روش در دادگستري استان صورت مي گيرد ،اظهار داشت: حضور در مراجع قضايي مربوطه و ملاحظه پرونده ها از طريق cms از روش هاي نظارتي اين معاونت است که طي آن تذکرات لازم داده به دستگاهها داده مي شود .

موسويها در خصوص تلاشهاي صورت گرفته در جهت تسريع در رسيدگي به پرونده ها گفت:ضمن برقراري ارتباط با حوزه هاي قضايي بصورت هفتگي يا ماهانه و کسب آمار تمام شعبه ها اعم از دادسرا و محاکم حقوقي و جزايي، اطلاعات لازم از طريق موجودي پرونده ها به تفکيک سال وارده و مختومه هر ماه و آخرين وقت هر شعبه اخذ و چنانچه وقت پرونده ها با توجه به موجودي شعبه طولاني باشد به مسئولان حوزه ها تذکرات لازم نسبت به تسريع در رسيدگي و لحاظ كردن اوقات نزديک و دادن وقت نزديک، داده مي شود .

اين مقام قضايي با اشاره به اينکه تا پايان سال جاري تمام پرونده هاي قبل از 85 مختومه مي شود، گفت:در بعضي حوزه ها پرونده اي نداريم و در برخي تعداد محدودي پرونده باقي مانده است .

وي در خصوص اجراي احکام گفت:در جلسه ساماندهي اجراي احکام با حضور رئيس کل دادگستري در چهار شهر بزرگ آمل،بابل،قائمشهر،ساري پرونده ها به سرعت درحال رسيدگي و اجرا است و مختومه مي شود ./خ


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار