حمله صهيونيستهای افراطی به مسجد الاقصي

گروهي از شهرک نشينان صهيونيست با حمايت عناصر پليس "اسرائيل" از طريق باب المغاربه وارد مسجد الاقصي شده و در قالب مجموعه‌هاي کوچک به گشت زني در صحن‌ها و بخش‌هاي مختلف اين مسجد پرداختند.

به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران، به نقل از ایسنا منابع صهيونيستي، خاخام‌هاي بزرگ يهودي اواخر هفته گذشته از طرفداران خود خواسته بودند که به مناسبت "عيد روشنايي" وارد مسجد الاقصي شده و اقدام به اداي آيين‌ها و شعائر مذهبي در صحن‌هاي اين مسجد کنند.

در همين راستا، يکشنبه شب گذشته صدها نفر از شهرک نشينان صهيونيست راهپيمايي تحريک آميزي را در شهر قدس برگزار کرده و با عبور از خيابان‌هاي بخش قديمي قدس در اطراف مسجد الاقصي و دست به زدن به اقدامات تحريک‌آميزي مانند طبل زدن و عربده کشي و سردادن شعارهاي نژاد پرستانه عليه عرب‌ها و فلسطينيان سعي کردند فلسطينيان ساکن قدس اشغالي را مورد آزار و اذيت قرار دهند.

شهرک نشينان صهيونيست همچنين در اقدامي مغرضانه پرچم‌هاي رژيم صهيونيستي را به دست گرفته و شعارهاي ضدعربي و ضدفلسطيني سر دادند و اخراج اهالي قدس و تبعيد آنها را از اين شهر خواستار شدند.

از سوي ديگر روزنامه اورشليم پست از طرح‌هاي رژيم صهيونيستي براي احداث 28 هزار واحد مسكوني جديد در بيت المقدس شرقي طي پنج سال آينده خبرداد.

اين روزنامه نوشت: ساخت بخشي از اين واحدهاي مسكوني بلافاصله پس از حضور بيانيه آن از سوي وزارت مسكن اسرائيل در "هارحوما" آغاز خواهد شد.

بنا به نوشته اين روزنامه، حدود 3000 واحد مسكوني در "جبعات همطوس"، 1600 واحد ديگر در "رمات شلومو" و 1200 واحد مسكوني ديگر نيز در بيت المقدس با عنوان شهرك "متسبيه نفتوح" احداث خواهد شد.

از سوي ديگر، حنان عشراوي، يكي از اعضاي كميته اجرايي سازمان آزادي بخش فلسطين (ساف) در گفت‌وگويي راديويي اظهار داشت: لغو به رسميت شناختن اسرائيل از سوي سازمان آزادي بخش فلسطين از جمله گزينه‌هايي است كه در صورت ناموفق بودن تمامي تلاش‌ها براي دستيابي به صلح مطرح خواهد شد.

وي افزود: اين موضع هنوز از سوي سازمان آزادي بخش براي بررسي مطرح نشده است.

عشراوي در ادامه با اشاره به طرح‌هاي نژاد پرستانه رژيم صهيونيستي از جمله يهودي‌سازي بيت المقدس در كنار گسترش شهرك‌ساز‌ها در اراضي فلسطيني تاكيد كرد: بايد تمامي كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي عربي براي محاكمه اسرائيل به خاطر نقض‌هاي پياپي توافق‌نامه‌ها و قوانين بين‌المللي و نيز ادامه طرح‌هاي يهودي‌سازي اراضي فلسطيني وارد عمل شوند.

/م5

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار