سمنان:تا پایان سال؛

قریب 100 هزارخانواده كمیته امداد توانمندسازی می شوند

معاون حقوقی و امور مجلس كمیته امداد امام خمینی(ع) از برگزاری جشن توانمندسازی قریب 100 هزار خانواده كمیته امداد تا پایان امسال در سراسر كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'منصور قمشه'  گفت: جشن توانمندسازی و اشتغال 80 هزار خانواده كمیته امداد در دهه فجر امسال برگزار می شود.

وی از تشكیل مجمع وكلای نیكوكار با همكاری بسیج مستضعفین در كشور خبر داد و اظهار داشت: این مجمع با هدف توسعه و گسترش همكاری های مردمی با همكاری بسیج حقوقدانان به زودی در تمامی استانها ایجاد می شود.

وی با بیان اینكه 35 هزار خانواده از زندانیان در كشور تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، افزود: در چند روز گذشته تفاهم نامه ای بین كمیته امداد و سازمان زندانها در كشور منعقد شد كه بر اساس آن همكاریهای این دو نهاد در این بخش نیز سازمان مند شده و گسترش می یابد.

قمشه تلاش برای پیگیری و جلوگیری از بروز مجدد جرم، پوشش بیمه ای افراد خانواده، ارائه تسهیلات قرض الحسنه و اشتغالزایی، برگزاری روز حمایت را از خانواده زندانیان از جمله برنامه های كمیته امداد برای خانواده زندانیان تحت پوشش عنوان كرد.

وی خاطرنشان كرد: ایجاد بانك اطلاعات زكات در كمیته امداد استانها، معافیت خانواده های كمیته امداد از پرداخت هزینه ثبت اسناد و همچنین هزینه دادرسی، ثبت نام رایگان دانشجویان كمیته امداد در مراكز آموزش عالی كشور و آموزش و ارائه خدمات حقوقی از دیگر خدمات كمیته امداد برای افراد تحت پوشش است.

معاون حقوقی و امور مجلس كمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با هدف رسیدگی به مشكلات حقوقی خانواده های بسیج كمیته امداد نیز با دفتر ایثارگران بسیج همكاری صورت می گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.