قم:

درآمد گمركات استان قم به 436 میلیارد تومان رسید

مدیركل گمرك استان قم اعلام كرد: مجموع درآمدهای این اداره از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه به 436 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'احمد ذاكری' افزود: از مجموع این درآمد، مبلغ ' 425 میلیون تومان درآمد استانی '، مبلغ ' 30 میلیارد و 665 میلیون تومان، چهار درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض و ' 237 میلیارد تومان ضمانتنامه وصول نشده ' می باشد.

وی ادامه داد: در 9 ماهه امسال، 28 هزار و 219 تن انواع كالا به ارزش 81 میلیون و 630 هزار دلار از گمرك استان قم به كشورهایی چون عراق، افغانستان، امارات، تركمنستان، تركیه، ارمنستان و تاجیكستان صادر شده است كه در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی، با رشد 20 درصدی همراه بوده است.

ذاكری اضافه كرد: كتاب، فرش دستباف، مصنوعات فلزی، كفش، دمپایی، نوشابه، مصنوعات شیشه‌ ای، لوزام و ماشین آلات صنعتی و مكانیكی، مواد و مصنوعات پلاستیكی، گرانول PVC ، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراكی از جمله كالاهای صادراتی از گمرك استان قم به سایر كشورها بود.

وی عنوان كرد: در این مدت، 69 هزار و 217 تن كالا به ارزش 441 میلیون و 259 هزار دلار از گمركات استان قم به كشور وارد شده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی، پنج درصد و از لحاظ ارزشی، یك درصد كاهش داشته است.

به گفته وی، همچنین در این مدت 17 هزار و 596 دستگاه خودرو از گمرك سلفچگان ترخیص شده است.

ذاكری افزود: در 9 ماهه امسال، 73هزار و 155 تن كالا به ارزش 540 میلیون و 84 هزار دلار از سایر گمركات كشور به گمرك سلفچگان ترانزیت شده كه در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی، 11 درصد و از لحاظ ارزشی، 54 درصد رشد داشته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.