لرستان/

60 هزارمودی استان مشمول استفاده از طرح کد اقتصادی مي شوند

مدیر کل امور مالیاتی لرستان گفت: در یک فرآیند سه ماه فعالان اقتصادی مکلف هستند فهرست معاملات خود را براساس فرمت الکترونیکی به ادارات امور مالیاتی ذیربط تسلیم کنند.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛روح الله مهربان در جمع خبرنگاران استان افزود: طرح جامع مالیاتی در کشور کلید خورده است.

وی با بیان اینکه یکی از طرحهای دولت طرح تحول اقتصادی بوده و ساختار نظام مالیاتی کشور نیز یکی از محورهای آن است اظهار کرد: کد اقتصادی برای فعالان اقتصادی اعم ازاشخاص حقیقی،حقوقی و مشاغل صادر داده می شود.

مدیر کل امور مالیاتی لرستان گفت: کلیه اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی کد اقتصادی از سیستم مالیاتی کشور دریافت می کنند و افراد باید در معاملات خود این کد را لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه در یک فرآیند سه ماه فعالان اقتصادی مکلف هستند فهرست معاملات خود را براساس فرمت الکترونیکی به ادارات امور مالیاتی ذیربط تسلیم کنند اضافه کرد:هدف از سیستم مالیاتی یکپارچه در کشور طرح خوداظهاری، تشویق مودیان ، احترام و اعتماد به مودیان با این طرح انجام شود.

مهربان با بیان اینکه در اوایل سال آینده مشاغل الف و ب شامل کارخانه داران، معادن، مراکز مشاوره، حسابرسان، دفاتر اسناد رسمی و پزشکان مشمول این طرح (دریافت کد اقتصادی )می شوند بیان کرد: در اوایل سال 91 الزام و اجبار است که مودیان مذکور کد اقتصادی خود را در معاملاتشان درج تا با مشکل مواج نشوند و تا زمانی که کد اقتصادی آنها صادر نشده می توانند از کد ملی استفاده کنند.

مدیر کل امور مالیاتی لرستان تصریح کرد: همچنین بانکها نیز باید تسهیلاتی که به اشخاص می دهند کد اقتصادی آنها را بگیرند و اشخاص حقیقی،حقوقی، شهرداریها و موسسات وابسته به دولت مشمول این طرح کد اقتصادی می شوند و باید شماره اقتصادی در صورت حسابها درج شود.

وی با اشاره به اینکه مشمولین جریمه معادل 10 درصد معامله جریمه می شوند گفت: مشمولین این طرح باید فهرست معاملات خود را هر سه ماه یکبار به صورت الکترونیکی به امورمالیاتی اطلاع دهند و در صورت عدم تسلیم لیست جریمه شامل حال آنها می شود.

مهربان با بیان اینکه سو استفاده از شماره اقتصادی مشمول قانون پولشویی است یادآورشد: با طرح کد اقتصادی معاملات شفاف می شود و در استان پیش بینی می کنیم 60 هزارمودی مشمول استفاده از طرح کد اقتصادی باشند؛ و از سال 91 اظهار نامه ها کاملا الکترونیکی بوده و از افراد می توانند ازاطلاعات پرونده خود مطلع شوند.

مهربان به حداقل رسیدن فرار مالیاتی ، حذف حضوری مودیان، کاهش هزینه پرداخت و وصول مالیات و... از مزیتهای این طرح دانست ومتذکرشد: انتظار می رود با اجرای این طرح تخلفات و سواستفاده های مالیاتی به حداقل برسد؛اسکن و یکپارچگی پرونده ها مالیاتی از دیگر مزایای این طرح است.

وی گفت: اگر مودیان کارت کد اقتصادیشان مفقود شود صدور المثنی برای آنان از سوی امور مالیاتی مشکل است و خود مودیان در این راستا متحمل ضررمی شوند./س

 


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.