تبریز/

افزایش طرح های تحقیقی و ترویجی تاثیرگذار در تولید محصول

مدير هماهنگي ترويج سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقی گفت: افزايش طرح هاي تحقيقي ـ ترويجي را باید یکی از عوامل موثر در تولید محصولات قلمداد نمود.

رخ افروز درگفتگو با

خبرنگارباشگاه خبرنگاران

با اشاره به ارتباط تنگاتنگ بين مديريت بهبود ترويج و مرکزتحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي استان افزود: اين روند مي تواند به ارتباطي ناگسستني تبديل و نتايج آن با تاثيرگذاري در توليد محصول، عيان شود.

وي تصریح کرد: نتایج تمامی تحقیقات اجرا شده در مرکز تحقیقاتی استان توسط بهره برداران به مرحله اجرا می شود.

رخ افروز ادامه داد: يکي از برنامه هاي مهم مديريت ترويج تحت عنوان روز مزرعه محققان با حضور در کنار بهره برداران، يافته هاي خود را به آنها انتقال مي دهند.

رخ افروز با اشاره به اينکه بعضي از فعاليت هاي تحقيقاتي نيز به صورت سخنراني هاي منطقه اي در استان و در حضور بهره برداران برگزار مي شود.

مدير هماهنگي ترويج سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقی یادآور شد: سيب زميني، پياز، گندم، کلزا، گلرنگ، درختان ميوه، آفات و بيماري ها بيشترين تحقيقات در استان را به خود اختصاص داده اند.

رخ افروز اظهار داشت: تلاش سازمان در دو سال اخير بر اين اصل استوار بوده تا با گسترش تعامل خود با مراکز علمي و آموزشي و امضاي تفاهم نامه هاي مختلف با دانشکده هاي کشاورزي استان مسير تحقيقات و پژوهش هاي علمي در بخش کشاورزي را هموار سازد.

وی تاکید کرد: سازمان از طرح هاي تحقيقي و ترويجي، علمي و پژوهشي که افزايش توليد، کاهش قيمت تمام شده محصولات، توليدمحصول سالم، افزايش راندمان و استفاده بهينه از آب کشاورزي حمايت نموده و با ارائه تسهيلات مالي تلاش دارد به سمت توسعه پايدارکشاورزي حرکت نمايد.

رخ افروز افزود: ترويج مانند پُلي ميان محققان و بهره برداران نتايج يافته هاي تحقيقاتي جديد را به کشاورزان پيشرو انتقال می دهد./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.