اراک/

در تقويم سال 5 اسفند به نام روز مهندسي نامگذاري شده است

روزپنجم اسفند در تقويم‌ روز بزرگداشت دانشمند بزرگ ايراني "خواجه نصرالدين طوسي " و "روز مهندسي" اعلام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، هفتصد و پنجاه و چهار سال از درگذشت دانشمند بزرگ ايراني خواجه نصرالدين طوسي مي‌گذرد اما هنوز هم دستاوردهاي علمي و آراء اين دانشمند ايراني محل رجوع است. خواجه نصرالدين طوسي از بزرگترين فلاسفه و رياضي‌دانان و دانشمندان ايراني است كه پس از بزرگاني مانند "فارابي"، "ابوريحان بيروني"، "ابوعلي سينا" و "رازي " ظهور كرد و امروز روز بزرگداشت اورا روز مهندسي گرفته‌اند.
به همین مناسبت جامعه مهندسين استان درسالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزي همايشي برگزار کرد که استاندار مرکزي ميهمان ويژه اين برنامه بود ، در اين همايش شعباني فرد با بيان جايگاه برتر ايران در بين کشورهاي توسعه نيافته دنيا موفقيت ها و پيشرفتهاي علمي کشور را مرهون زحمات مهندسين خبره کارآمد دانست و از جوانان مبتکر و خلاق خواست تا با تلاش و پشتکار درهمه عرصه ها چشم دنيا را به سمت وسوي ايران خيره کنند و صادر کننده علم و فن آوري باشيم.
وی در بخش ديگري از سخنانش به انتخابات 9 مجلس شوراي اسلامي پرداخت و گفت : انتخابات سرنوشت يک ملت است - طراز انقلاب تصميم گيري و انتخاب اصلح است و مردم با حضور خود در اين انتخابات اقتدار ملي خود را به جهانيان ثابت خواهند کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.