تظاهرات ضد آمريكايي در افغانستان وارد سومين روز شد

به دنبال بي حرمتي بزرگترين پايگاه نظامي آمريکا در افغانستان به قرآن ،براي سومين روز پياپي اين كشور شاهد تظاهرات ضد آمريکايي بوده است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، نزديك به هزار شهروند افغان از ساعات ابتدايي امروز پنجشنبه در خيابان هاي مهترلم، مرکز استان لغمان در شرق افغانستان شعار «مرگ بر آمريکا» سر دادند.

حدود 300 دانش آموز و دانشجو نيز بار ديگر در جلال آباد شهري در شرق افغانستان که يک پايگاه مهم آمريکايي ديگر در آنجا واقع است در اعتراض به هتك حرمت آمريكايي ها به قرآن تظاهرات كردند ..

يادآور مي شود ، نظاميان آمريکايي دوشنبه شب در پايگاه بگرام در 60 کيلومتري شمال شرق کابل، نسخه هايي از قرآن را که از زندانيان افغان گرفته بودند آتش زدند. مسئولان آمريکايي مدعي شدند از اين قرآن ها براي رد و بدل کردن پيام بين زندانيان استفاده مي شد.

بلندپايه ترين مسئولان نظامي و غيرنظامي آمريکا بلافاصله از مردم افغانستان عذرخواهي کردند.اما از روز سه شنبه، هزاران تظاهرکننده پايگاه بگرام را محاصره کردند و روز چهارشنبه دست‌کم 9 نفر در شورش هاي ضد آمريکايي در کابل، جلال آباد و استان پروان در جنوب پايتخت افغانستان کشته شدند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار