تعرفه های پزشکی سال 91 چقدر گران می شود؟

این روزها بحث بر سرمیزان تعرفه های پزشکی سال 91 و گران شدن ارائه خدمات داغ است و مسئولان نظام پزشکی موضع گیری هاي متفاوتی را دراین خصوص داشته اند.

دکتر محمد جهانگیری قائم مقام معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به تغییرات نرخ ارز و کسری بودجه برای تامین هزینه ها، تعرفه های سال 91 باید رشد کافی و منطقی داشته باشند در غیر این صورت کیفیت خدمات دچار مشکل می شود. تعرفه های سال 90 گذشت و به دلیل همکاری که می خواستم با دولت داشته باشیم و با توجه به کار کارشناسی که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی انجام دادند رشد این تعرفه ها،‌ تحقق پیدا نکرد زیرا در شورای عالی بیمه و هیات دولت چیز دیگری پیش بینی شده بود و ما هم به دلیل همکاری با دولت و اینکه به قانون احترام بگذاریم این تعرفه ها را پذیرفتیم.
وی گفت: تبعات این عدم رشد تعرفه این بود که خیلی از بیمارستان ها کسری بودجه برای تامین هزینه های خود پیدا کردند و حتی برخی از بیمارستان های خصوصی قادر به پرداخت عیدی و پاداش درستی نیستند به ویژه با نوسانات ارز تامین تجهیزات مشکل پیدا کرده و مدیریت بیمارستان ها دچار چالش شده است.
جهانگيري با اشاره به بررسی های سازمان نظام پزشکی درباره تعرفه های سال 91 گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان عضو اصلی شورای عالی نظام پزشکی در تمامی جلسات کارگروه کارشناسی شرکت کرده و جلسات تخصصی را با انجمن های علمی تخصصی و بیمارستان های خصوصی داشته و با هماهنگی با شورای عالی بیمه کار و کارشناسی را جلو می برد و براساس قانون برنامه پنجمن توسعه پیگیری کرده است.
وي تصریح کرد: با توجه به شرایط اخیر در کشور در خصوص نرخ ارز و تورم و عدم رشد کافی تعرفه در سال گذشته و به دلیل همکاری بخش خصوصی با دولت و قانون هدفمندی یارانه ها با معضلات جدی در بخش خصوصی مواجه شدیم بنابراین اگر تعرفه های سال 91 به صورت منطقی رشد نکند با افت کیفیت خدمات مواجه می شویم.
قائم مقام معاونت نظارت برنامه ریزی های زمان نظام پزشکی تصریح کرد: اگر نتوانیم هزینه ها را تامین كنیم و حقوق و دستمزد را افزایش ندهیم پرسنل نیز دچار مشکل می شوند و کیفیت خدمات ضربه می خورد به گونه ای که مستهلک شدن دستگاه ها و عدم جایگزینی مناسب و به موقع در تجهیزات پزشکی و نداشتن بودجه لازم به سمت کاهش کیفیت خدمات پیش می رویم بنابراین حداقل توقع ما این است که مانند نرخ درقسمت تعرفه ها را هم رشد داشته باشم و آن را افزایش دهیم.

*** تسریع در اعلام تعرفه های 91 ضروری است

دکتر محمدرضا نوروزی عضو شورای عالی نظام پزشکی در ادامه افزود: نگرانی سازمان نظام پزشکی این است که در اعلام تعرفه ها تاخیر ایجاد شود و به دلیل تاخیری که در شورای عا لی بیمه سلامت که مرجع تعرفه گذاری سال 91 است باعث اختلال در نظام بهداشت کشور می شود.
وی گفت: عدم تعیین تعرفه ها به صورت سریع باعث ضرر بخش های دولتی می شود و با توجه به تغییرات نرخ ارز، تسریع در تعیین تعرفه ها ضروری است./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار