زاهدان/

گمرک میلک بیشترین ظرفیت را برای مبادله با افغانستان و پاکستان دارد

رئیس کل گمرک ایران گفت: گمرک میلک از نظر موقعیت جغرافیایی در جایی قرار گرفته که بیشترین ظرفیت را برای مبادله با افغانستان و پاکستان دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عباس معمارنژاد در هیرمند اظهار داشت: در 10 ماهه گذشته گمرک میلک جزو 10 گمرک اول ترانزیتی کشور بوده و با جلساتی که با مسئولان مختلف محلی و منطقه‌ای برای تسهیل کار انجام داده‌ایم امیدواریم افزایش حجم ترانزیت با اولویت حجم صادرات از مرز میلک افزایش یابد.
وی افزود: در زمینه واردات گمرک میلک یک سری امکانات از جمله انبار لازم است که هر زمان بحث انبارها و سایر سازمان‌هایی که مسئول صدور مجوزهای وارداتی هستند حضور داشته باشند تا رویه واردات از طریق گمرک ایران پیگیری شود.
معمارنژاد ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌هایی که مرز میلک دارد و محور ترانزیتی که از چابهار آغاز می‌شود، مرز میلک به عنوان یکی از گمرک‌های مهم کشور مورد توجه قرار خواهد گرفت.
رئیس کل گمرک ایران در زمینه توسعه و تجهیز گمرک میلک گفت: باید زمینه حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فراهم شود تا با حضور بخش خصوصی که مدیریت بهتری در این زمینه‌ها دارد زمینه صادرات و ترانزیت و همچنین واردات را گسترش دهیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.