مشهد/

موفقيت هاي خراسان رضوي در حوزه تعليم و تربيت مطلوب است

استاندار خراسان رضوي موفقیتهای استان در حوزه تعليم و تعلم را مثبت ارزيابي كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمود صلاحي در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان با بيان اين مطلب اظهار داشت: حضور چشمگير و پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از عمق بصيرت، دينداري و پايبندي مردم به نظام اسلامي دارد.

وي افزود: امتداد اين حضور در 12 اسفند و مشاركت قشرهاي مختلف مردم در پاي صندوق هاي راي نمود پيدا خواهد كرد.

استاندار خراسان رضوي گفت: ايران دموكرات ترين كشور دنيا است و علت بسياري از مخالفت هاي دنياي استكبار و غرب نيز همين استقرار دموكراسي در ايران و الگو شدن آن براي كشورهاي منطقه و دنياست.

صلاحي با تاكيد بر اينكه بايد از ظرفيت آموزش و پرورش براي تبيين موضوع انتخابات استفاده كرد، ادامه داد: با مشاركت اين نهاد مي توان دانش آموزان و واجدان شرايط راي دادن را به حضور در انتخابات دعوت نمود.

وي خاطر نشان كرد: به بركت پيروزي انقلاب اسلامي پيشرفت هاي گسترده اي در حوزه آموزش و پرورش شكل گرفته و خراسان رضوي در اين حوزه پيشتاز است.

استاندار خراسان رضوي ضمن انتقاد از آمار ارائه شده از سوي برخي نهادها در مورد سرانه مطالعه در استان اظهار داشت: سرانه مطالعه در ايران از بسياري از كشورها بالاتر است و دليل آن نيز ارتقاي سطح آگاهي هاي عمومي جامعه مي باشد.

صلاحي همچنين درباره افزايش روزهاي تعطيل در كشور و استان نيز تصريح كرد: حتي در روزهاي به اصطلاح تعطيل نيز فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي متعددي صورت مي گيرد كه در واقع تعطيلي محسوب نمي شود.

استاندار خراسان رضوي در ادامه با اشاره به طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش آن را بنيادي ترين، نهادي ترين و علمي ترين طرح آموزش و پرورش در كشور دانست و گفت: با اجراي اين طرح علاوه بر تحول در اين حوزه شاهد تحول اساسي در كشور خواهيم بود و خراسان رضوي بايد در اجراي اين طرح پيشتاز باشد.

وي به موضوع هوشمندسازي مدارس اشاره كرد و گفت: علاوه بر استفاده از بودجه هاي ملي و استاني در اين راستا، بايد از ظرفيت ساير دستگاه ها، نهادها، بخش خصوصي و واحدهاي بازرگاني، صنايع و معادن استفاده كرد و چندين مدرسه را براي هوشمندسازي به صورت افتخاري به آنان واگذار نمود.

استاندار خراسان رضوي اجراي طرح شبكه ملي تبليغي مدارس را كه بر اساس آن تبليغ مسائل ديني و معارف اسلامي در مدارس ساماندهي مي شود را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و گفت: بايد در اين راستا از ظرفيت همه دستگاه هاي فرهنگي مانند حوزه هاي علميه و اداره كل تبليغات اسلامي استفاده كرد.

صلاحي در ادامه به استاندارد سازي و اثر بخش بودن فعاليت ها اشاره و خاطر نشان كرد: از هر طرح قابل اجرا در راستاي فعاليت هاي فرهنگي و آموزشي كه به ساعت درسي دانش آموزان لطمه نزد و باعث افزايش بصيرت ديني و معرفتي آنان مي شود حمايت خواهد شد.

وي اظهار داشت: تربيت فرزندان صرفا به عهده آموزش و پرورش نيست بلكه علاوه بر خانواده به عنوان متولي اصلي، ساير دستگاه هاي فرهنگي نيز بايد به كمك آموزش و پرورش بيايند.

محمدتقي فخريان مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي نيز در اين جلسه ضمن اعلام آمادگي دانش آموزان واجد شرايط براي حضور و مشاركت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در خراسان رضوي از مهر 91 و هم زمان با استقرار سيستم آموزشي شش، سه، سه اجرايي خواهد شد.

وي افزود: به همين جهت و به منظور اطلاع از وضعيت و جايگاه آموزشي استان تاكنون سه هزار و 500 مدرسه توسط 140 تيم كارشناسي در استان بازديد شده است.

مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي در ادامه از اهتمام آموزش و پرورش استان براي تسريع در اجرايي شدن شبكه ملي تبليغي مدارس در مدارس استان خبر داد و گفت: با هماهنگي هاي صورت گرفته تاكنون اقدامات خوب و موثري در اين حوزه صورت گرفته است.

گفتني است در ادامه جلسه مديركل دفتر اجتماعي استانداري خراسان رضوي و مديركل تبلیغات اسلامي استان گزارشي از آخرين اقدامات صورت گرفته در حوزه شبكه تبليغي مدارس در سطح استان ارائه نمودند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.